sobota 22. srpna 2015

S mobilem v kuchyni

Díky 21. století a všem jeho vymoženostem nemusíme být v kuchyni odkázány pouze na papírové výtisky kuchařek. Můžeme vyhledávat recepty online, porovnávat je s ostatními a diskutovat o nich ve fórech. Často se dneska setkáváme s tím, že je v kuchyni malá televize nebo malý notebook, aby jsme mohly vařit podle pořadu z Tescomy nebo Kluků v akci. 

Díky dvěma takovým chytrým aplikacím se začínám do kuchyně dokonce těšit. A to je co říct, protože už jsem zvládla připálit i rýži... A tak bych se s Vámi chtěla podělit o své dojmy z aplikací CookMe a Fit Recepty :)



První aplikací je Cook Me - Vaše kuchařka. Tato appka je skutečným pokladem pro všechny bordeláře jako jsem já, kteří si všemožné recepty ukládají pokaždé na jiné místo v počítači nebo ho napíší na papír a už ho pak nikdy nenajdou. Obsahuje celkem 11 kategorií, do kterých můžete své recepty začlenit - Dezerty, Hlavní jídla, Chuťovky, Koláče, Nápoje, Omáčky a dipy, Předkrmy, Přílohy, Saláty, Snídaně, Různé a ostatní. 

Samotný recept pak můžete napsat jakkoliv chcete a díky seznamu ingrediencí můžete pohodlně sestavit i nákupní seznam. Vše je perfektně přehledné, recept můžete ohodnotit systémem 5 hvězdiček a přidat fotografii. 

Za mě je to prostě naprosto senzační forma kuchařky moderního století. Netuším, zda je podporována v mobilech, mám ji staženou v tabletu přes obchod Windows. Aplikace pak obsahuje i rozšíření o informace k pečení a vystavování a tisku samotného nákupního seznamu, což je sice za pár korun, nicméně poněkud zbytečné. Takže samotný základ bohatě stačí. 



Druhou aplikací, kterou mám v mobilu, jsou Fit Recepty. Je to poměrně nová aplikace, která se neustále vyvíjí a musí mít přístup k internetu, aby se recepty mohly samovolně doplňovat. Všechno je zdravé a obsahuje i přesný a vyvážený popis obsahu jídla, včetně počtu kalorií nebo míry tuku. 

Aplikace obsahuje 5 kategorií jídel, jak je patrné z obrázku, a každá nabízí přehršel lákavých receptů s přesným popisem přípravy. Můžete si tak připravit zdravou verzi waflí s borůvkami nebo třeba celozrnné těstoviny s ricottou. Je to takové příjemné zpestření obyčejného jídelníčku. 

Osobně sem si na zdravé recepty nikdy nepotrpěla, jelikož většina z těch, které jsem měla, byly prostě bez chuti. A já mám jídlo až moc ráda na to, abych jedla něco, co mi nechutná. To se raději nacpu něčím nezdravým co bude chutnat po kari a chilli. Ale tady to tak není. S mamkou jsme zatím zkusily jen indickou kuřecí kormu a byla to prostě lahůdka. A dnes ráno jsem se já sama ukecala do ovesné kaše, kterou jsem nikdy moc nemusela. Ale tahle s banánem a skořicí byla tak dobrá a tak mi zachutnala, že jsem misku po sobě vylízala do čista :)


Takže pokud se rádi motáte okolo kuchyně nebo jen chcete zkusit něco nového, tak obě dvě aplikace rozhodně stojí alespoň za vyzkoušení. 

Žádné komentáře:

Okomentovat