pondělí 10. července 2017

Knižní květen/červen 2017

Za poslední dva měsíce se stalo tolik událostí a hlavně jsem měla v hlavě přehršel věcí, že na čtení prostě nezbýval čas. A tak jsem se neuvěřitelné 2 měsíce mořila s jedinou knihou. Na moji obranu, byla v angličtině. Ne, to škrtám, anglicky umím perfektně... Prostě nebyl čas :) ale zato Vám můžu říct, že to stálo za to! 

Trochu jiná, než všechny moje knižní recenze. The Demonologist: The Extraordinary Career of Ed and Lorraine Warren by Gerard Brittle. 


Pokud si myslíte, že duchové jsou jediní zodpovědní za strašení, mýlíte se. Zlo existuje. Alespoň tak to na začátku knihy popisuje Ed Warren, jediný nevysvěcený démonolog na světě. Pokud jste viděli filmy V zajetí démonů, Annabelle nebo 3:15 zemřeš; všechny jsou skutečně založené na pravdivých událostech, ačkoliv tomu dlouho nikdo nevěřil. Já jsem objevením manželů Warrenových byla natolik zaujatá, že jsem neváhala a ani nepřeložené knihy mne nezastavily v jejich koupení. Tou první je právě sbírka nejzajímavějších případů, které manželé Warrenovi spolu řešili napříč celou Amerikou či Anglií. Velice srozumitelně je zde popsán základní rozdíl mezi strašením duchů, tedy mrtvých duší lidí, a démonů, kteří se snaží lidskou mysl ošálit zdáním jejich mrtvých blízkých. Popisují postupy a metody, jakými démoni dávají vědět o své přítomnosti. Rozebírají se zde jak démonické případy, jakým je například panenka Annabelle, tak i duchařské případy zbloudilých duší, nechtějících opustit svět lidí s nedořešenými problémy. 

Na tyhle věci jsem osobně nikdy nevěřila, dokud se mi na vlastní kůži nestalo něco, na co jen velice nerada vzpomínám. Byla to sice duchařská zkušenost, nicméně po ní už věřím i na existenci něčeho jiného, něčeho nelidského. A tak mi tato kniha vháněla husí kůži a byť jsem měla někdy problémy s usínáním po přelouskání pár stránek, nedokázala jsem se od ní vždycky tak úplně odtrhnout. Knížka je navíc doplněna i o skutečné fotografie z případů - a byť jsou černobílé a kvalitou dávno za zenitem, stále z nich mrazí. Pokud jste tak byli zaujatí filmy nebo máte rádi nadpřirozeno, The Demonologist by Vám rozhodně neměl uniknout! :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat