středa 6. září 2017

Knižní srpen 2017

Léto knihám přeje a dovolená zvlášť! I přes postup v práci a starostmi se stěhováním se mi tak povedlo přečíst kdysi běžnou trojici knih. A vůbec nechápu, jak je možné, že mám čím dál tím míň času, když mě čtení tak hrozně baví a uklidňuje...

Za srpen Vám tak mohu představit Okamžiky štěstí od Patrika Hartla, Dítě Bridget Jonesové od Helen Fieldingové a Továrnu na sny dle blogu Anie Songe. 

Okamžiky štěstí (Patrik Hartl) 
Příběh sourozenců Jáchyma a Veroniky, jejichž rodiče tragicky zahynuli při nešťastné autonehodě a oni na všechno zbyli sami. Zatímco Veronika se statečně prokousává citovými nástrahami den za dnem, její bratr Jáchym do života a jeho nabídek skáče po hlavě bez přemýšlení. Spolu s našimi hrdiny budeme hledat štěstí, doufat, věřit, dělat chyby a napravovat je. Budeme se o ně bát, budeme za ně šťastní a nakonec si je zamilujeme spolu se všemi jejich přáteli. 

Kniha je zcela jedinečná. Už jenom proto, že ji můžete číst z obou stran - z jedné budeme číst příběh Veroniky, kdežto ze strany druhé nahlédneme na stejný příběh očima Jáchyma. A byť jsem si myslela, že se budou shodovat a druhá strana tak bude nudná; byla diametrálně odlišná a bavila mne stejně, jako ta první. No dobře, příběh Veroniky je lepší... U knížky jsem se nesmyslně smála, nešťastně uronila slzu, romanticky vzdychala i si kousala nehty a hltala každé další slovo, jak že to dopadne. Naprosto geniální dílo! 

žánr: česká literatura, romány
Rok vydání: 2016
Počet stran: 460
ISBN: 978-80-905173-8-7


Dítě Bridget Jonesové (Helen Fielding)
Praštěná a romantická Bridget se vrací v dalším příběhu. Dospěla již do věku, kdy její biologické hodiny pomalu odbíjí půlnoc a je tedy na čase přemýšlet o miminku. A nebyla by to Bridget, kdyby se jí to nakonec nepovedlo - byť k tomu došla jako slepý k houslím zcela šílenou souhrou náhod. V cestě těhotenstvím jí radí její ztřeštěná matka, opilí single kamarádi i zasloužilé matky. A jestli si myslíte, že její život se konečně točí pouze kolem jednoho muže, jste na omylu!

Jeden z mála okamžiků, kdy si pořád myslím, že filmová adaptace je zkrátka lepší. Pokud jste viděli poslední Bridget Jonesovou, knižní verze je takřka shodná a snad i krapet nudnější než její filmová verze. Především proto, že neobsahuje ten šílenej festival, opilou Bridget a sakra Eda Sheerana!! Ale i tak byla knížka fajn zpříjemněním na dovolené, u které jsem strávila několik úsměvných okamžiků.

originálně Bridget Jones IV. 
žánr: světová literatura, literatura pro ženy
Rok vydání: 2016
Počet stran: 272
ISBN: 978-80-750-5553-8


Továrna na sny (Anie Songe)
Anie a Lukáš jsou mladí a jednoho dne se rozhodli zvednout kotvy a opustit Čechy. Jejich cesty nakonec skončili na Bali, odkud oba dva píší blog, vydělávají si vším možným, ale především si žijí svůj sen. Továrna na sny je sbírka fejetonů a příběhů ze života Anie a Lukáše na jejich cestě Londýnem, Thajskem a Bali. Je plná jednoduchých kroků ke štěstí, které nosíme sami v sobě. 

Nádherná knížka, kterou jsem i přes několik proseb o odložení přečetla jedním dechem. Ne, nepřečetla. Já jsem jí přímo zhltla. A po každém příběhu jsem se na chvíli zamyslela nad vlastním životem, osudem a štěstím. A několikrát mi z toho bylo až do pláče - ať už štěstím, nebo smutkem. Naprosto skvělý počin, díky kterému jsem navíc začala sledovat oba dva blogy a lámat přítele, aby naše příští dovolená proběhla právě u nich! 

žánr: česká literatura, biografie, povídky
Rok vydání: 2016 vlastním nákladem
Počet stran: 157

Žádné komentáře:

Okomentovat