středa 12. srpna 2015

Antistresové omalovánky pro dospělé

Omalovánky jsem prvně zaregistrovala, když vycházely. Okamžitě jsem věděla, že je musím mít. Kvůli velkým vedrům, kdy jsem byla ráda, že jsem došla domů, jsem ale nekoukala do výloh knihkupectví. Nicméně později, díky videu od své kamarádky, jsem prostě neodolala a okamžitě si je běžela koupit. I s novými pastelkami. 


O čem že tato překvapivě tlustá knížečka pojednává? Dvě chytré ženy si spočítaly, že jako děti jsme nad omalovánkami trávili hodně času. A aby to nebyl jen pouhopouhý návrat do dětství, tak to pojaly jako uvolnění od stresu. Vybarvování omalovánek, nebo tvorba obecně, zklidňuje mozek vyřízený každodenními záležitostmi. A taky je to lepší, než mít po sešitech či fakturách věčně nějaké to prasátko, domeček jedním tahem nebo kytičky...

A opravdu je to celé v mozku.V podstatě celý den používáme pouze levou hemisféru, které je zodpovědná za logické, analytické či racionální uvažování; kdežto tu pravou, která ovládá intuici a představivost, používáme mnohem méně. Dá se tak říct, že nám jedna půlka mozku zakrňuje a my tak nežijeme zrovna vyrovnaně. A tak hurá do omalovánek! Navíc jich na trhu existuje mnohem víc, než jsem si myslela, takže o zábavu je na dlouho postaráno :) 

Nemluvě o tom, že to je pravděpodobně ta nejvyšší forma prokrastinace, jakou jsem poznala. Zvlášť pro někoho, kdo by se měl opravdu začít pořádně učit na státnice...

Knížka obsahuje 7 kapitol a každá nabízí několik velice kreativních omalovánek - ať už mandaly, květiny či zvířata. Zde je výše zmíněné video mé kamarádky Anetky, která k barvení použila akvarelové barvy. Výsledek je prostě nádhera!


Musím uznat, že od stresu a všeobecně od světa to osvobozuje. Vrátila jsem se do svých mladších let, především tím, že ožužlávám tužku a přemýšlím, jaká jen barvička by byla vhodná tu a tam. A taky se hodně navztekala, když se mi jedna pastelka, konkrétně úplně ta nejnádhernější fialková, neustále lámala... =/ 

A na konec jako ukázku, jedna z omalovánek. Jak vidíte, nejedná se jen o nějaké klasické dětské vzory, nýbrž velice propracované dílo. Dílo, které svojí fantazií můžete probudit k životu :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat