neděle 30. srpna 2015

Ovesná kaše s banánem a skořicí

Fakt, že jsem nikdy neodešla na vysokou dál, než je mé vlastní rodné město, ze mne udělal poněkud kuchyňského neznaboha, který nepozná rozdíl mezi jednotlivými bylinkami. A jelikož určitě nejsem sama, kdo na pomezí 21 a 22 lety došel k prozření, že se tomu stejně nevyhne, a že je už daleko za startovní čárou; řekla jsem si, že se podělím o některé z věcí, kterými sama začínám. Jídlem, který je pro mne samotnou doslova lahůdkou, a to už jen proto, že si ho sama zvládnu uvařit. Což mne samotnou  přivádí k přirovnání reality show z kuchyně. Takový můj malý osobní Master Chef a Prostřeno a Šéf v kuchyni a cokoliv... 

A jako první bych se ráda podělila o naprosto triviální recept na ovesnou kaši. Nikdy jsem jí neholdovala (za což určitě vděčím školním kuchyním), ale jednou mi to nedalo a BUM. Mohla bych se jí teď cpát od rána do večera :) 

Zdroj: FitRecepty
Co je potřeba (4 porce): 
  • 100g ovesných vloček
  • půl lžíce mleté skořice
  • 4 lžičky cukru (já používám třtinový)
  • 450ml mléka
  • 2-3 nakrájené banány

V hrnci si smícháme mléko, vločky, cukr a skořici. Nakrájíme si banán na tenká kolečka a přimícháme. Směs přivedeme k varu za občasného míchání - tady bych chtěla upozornit, že zas tak občasné to určitě není, jelikož první pokus jsem zespoda solidně připálila. Po dovršení varu snížíme teplotu (osobně jdu z 9 na 5) a za stálého míchání necháme ještě 5 minut povařit. 

Sama jsem byla z prvního pokusu poněkud skeptická, jelikož se mi celá směs zdála stále příliš tekutá. Nicméně když jsem došla ke 4 minutě a už si zoufala, jak celý můj slavný pokus skončí v odpadkovém koši; směs zhoustla. Takže beze strachu, ono to fakt jde. 

Hotovou kaši lze rozdělit do 4 menších misek, nebo do 2 větších. Ozdobíme dle vlastního uvážení - i když je kaše z poloviny banánová, zatím jsem nikdy neodolala na ni přikrájet další banán. Prakticky to ale snese cokoliv - od ovoce, přes šlehačku až po nízkotučný bílý jogurt. 

Dobrou chuť :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat