úterý 13. října 2015

Život v Bradavicích: RPG hra pro pravé fanoušky Harryho Pottera

Pokud jste opravdovými fanoušky série Harry Potter, pak Vás jistě potěší možnost si zahrát tuto RPG hru Život v Bradavicích. Jde o doslovnou kopii světa Harryho Pottera. Budete tak mít možnost naučit se kouzlit, nakupovat v Příčné ulici či navštívit Prasinky a spoustu dalších věcí. To vše s postavou, kterou si sami vytvoříte. 

A jak to tedy konkrétně vypadá od chvíle, kdy Vám přijde dopis o přijetí? 


Na hru jsem narazila víceméně náhodou, přes odkaz na webu. Zaujalo mne, že mají vše velice detailně propracované a tak jsem si řekla, proč to nezkusit. Máte tak dané přesné hráčské hry i hodiny, harmonogram celého roku, nakonec dostanete přesný rozvrh hodin. 




A nyní k mé samotné zkušenosti po druhém týdnu hraní. 

Po úvodní registraci, která nezabere víc než pár minutek - to nejtěžší na ní je vymyslet si jméno pro Vaši postavu - jsem už netrpělivě čekala na dopis o přijetí. 


Poté, co ho obdržíte, už jenom čekáte na začátek hry, jejíž datum je uvedeno v dopisu. Do té doby si tak stáhnete balíček, který hru obsahuje, a nainstalujete ji. Poté si už jen stvoříte vizuální podobu Vaší postavy - k dispozici je tak nejen nepřeberné množství oblečení a účesů, ale také třeba barva pleti. 

Před samotným odjezdem do Bradavic pak máte 4 dny na nákupy všeho potřebného v Příčné ulici. Ty moje nákupy byly poněkud zmatené. Zaprvé proto, že mne hra načetla do ulice v mudlovském světě, kde jsem teprve musela narazit na Děravý kotel. Zadruhé pak bylo potřeba se nějakým způsobem dostat do kouzelného světa. Nemáte s sebou průvodce a na hru prvně koukáte jako dítě, které se dozví, že Ježíšek neexistuje. A to mi věřte, že jsem pak notnou dobu hledala, kudy a kterou zdí mám jak projít, poněvadž mi nikdo nebyl ochoten pomoci. 


Když jsem se tam konečně dostala a vybrala si přidělené peníze u Gringottových, čekalo mne opravdu několik hodin nakupování. Nikdy bych neřekla, že to bude trvat tak dlouho, nebo že se u obchodů budou tvořit skutečně dlouhé fronty. Než si popovídáte s prodavačem, co přesně potřebujete, je jedna věc. Když se však objeví lidé, kteří to hrají už nějaký ten pátek, a mimo potřebné si navymýšlí třeba i takové věci jako plavky v dané barvě, to se načekáte... 


V den D je naplánován odjezd do Bradavic. Odchází se buď ve skupině z Děravého kotle, nebo samostatně. Hlavní je, aby byl člověk ve vlaku v daný čas. Ve vlaku pak máte klasická kupé. Záleží tak jen na Vás, kam se posadíte nebo s kým ho budete sdílet. Vlakem navíc prochází i cukrářka, od které si můžete koupit nejrůznější pamlsky. Cesta trvá pár minut, navíc tak máte možnost poznat své spolužáky. Po příjezdu následuje samozřejmě i odjezd do školy - v prvním ročníku tomu není jinak, než v lodičkách. 



Když už konečně stojíte ve škole, čeká Vás slavnostní rozřazování. Skutečně vcházíte do Velké síně a čekáte, kdy se Moudrý klobouk dostane i na Vaši hlavu, aby Vás zařadil do koleje. Tento výběr probíhá dle informací, které poskytnete v registračním dotazníku. Klobouk se Vás taky může zeptat na zdánlivě náhodnou doplňující otázku - například na oblíbenou barvu či zvíře. Osobně jsem se tak dostala do Mrzimoru. Ne, že by na tom nějak závratně záleželo, ale tam jsem já teda vůbec nechtěla. Chi chi...

Po rozřazení a večeři už Vás tak čeká pouze zběžná prohlídka, případná šachová partie, a nakonec i zasloužený spánek v kolejní místnosti. 




Poté začíná samotná výuka. Se stanoveným rozvrhem hodin tak víte, v které hodiny máte být připraven hrát. Samozřejmě se nic nestane, pokud se z nějakých důvodů nemůžete účastnit, zas tak přísná pravidla tu nemají. Nicméně jsme zatím snad na každé hodině dostali za úkol napsat esej na různá témata (třeba zda existuje život mimo Zemi na hodinu Astronomie; či zkoumání předmětů využitelných pro obranu proti černé magii)

Co v samotné hře poněkud postrádám jsou ale přesné pokyny. ´Učitel´ Vám tak třeba sdělí, že je potřeba máchnout hůlkou a vyslovit zaklínadlo. Nicméně do hry se to musí vepsat pod určitým příkazem (př. [otevřít dveře), který když neznáte, tak jste poněkud nahraní. Jako třeba já, která neustále zkouší všemožné obměny, většinou bohužel bez výsledku. Chápu, že se nedá pokrýt vše, nicméně alespoň v prvních týdnech hraní by se mohlo zapomenout na iluzi kouzelnického světa a nováčky alespoň trochu provést přesným ovládáním klíčových příkazů. 



Samozřejmě Vás na konci školního roku (tedy po 3 měsících) čekají zkoušky, které zaručují postup do dalšího ročníku. Celkem jich samozřejmě absolvujete 7, pokud Vás to bude natolik bavit. Mimo jiné se tak můžete seznámit s novými lidmi, ať už patří do Vaší koleje či nikoliv. A divili byste se kolik starších lidí se nechalo zlákat do prvního ročníku, až jsem tomu sama nevěřila. 

Důraz se však klade na to, aby se zdání hry co nejvíce podobalo skutečnému kouzelnickému světu. Čas tak například zamrzl v roce 1999. Druhou věcí je nutnost vyjadřování, které je adekvátní k Vašemu věku. V prvním ročníku se tak můžete vrátit do svých 11 let. To je někdy docela zapeklité... 

V případě dotazů navíc můžete kontaktovat jak samotné hráče, tak i vedení hry - a to nejen na originálním webu; ale i na fanouškovských stránkách na Facebooku, na fóru ohledně hraní či přes Skype.


Vše se drží linie knížek, což je velice příjemné. Máte totiž možnost se ztratit v opravdu obrovském hradním komplexu, nalézat tajné místnosti, poklábosit se skřítky, naučit se kouzlit a spoustu jiných drobností. Smekám tak před autory, jimž se povedlo vytvořit něco tak spletitého a originálního. 

Takže pokud chcete objevit něco nového, máte moře volného času či jen máte rádi Harryho Pottera, směle se pusťte do hraní :) 

3 komentáře:

  1. Ahoj, díky za pěkné shrnutí naší hry. Jen si dovolím pár poznámek:
    * rok nám nezamrznul v roce 1999, ten jen máme pro tento školní rok :-)
    * příkazy pro hraní hry se používají jen minimálně, většina věcí ve hře reaguje na dvojklik (třeba ty zmíněné dveře :-))
    * uvnitř hradu už není možné nikoho moc učit jak se hrou zacházet na to byla školka, pokud si ale nejseš jistá v některých věcech, napiš mi na podporu a určitě ti nějak poradím :-)

    Vodacek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě, třeba ty dveře jsem brala jen ilustračně :) Nicméně školku jsem právě prošvihla, jelikož jsem se držela pouze původního dopisu a harmonogram se ke mě dostal pozdě, stejně tak právě zmínka o školce. Každopádně se uvidí, třeba to zvládnu, zatím se s tím sžívám :) Díky ale za případnou pomoc :)

      Vymazat
    2. Ahoj, já jsem na školku neměla bohužel čas, ale našla jsem to na YouTube, obě dvě části... Prostě jsem si poradila. ;-) Mnoho štěstí při hraní přeje herní kolegyně Julie Jameson.

      Vymazat