středa 11. listopadu 2015

Piloxing - pak že box, pilates a tanec nespojíš!

V rámci nových kamarádek jsem přišla na zkušenou s novými sporty. První z nich, který Vám dnes představím, se jmenuje piloxing. Spojení boxu, pilates a tance. Že to nejde? Že to je blbost? Že to nemůže být náročné? No, to byste koukali! 


Piloxing má svoji kolébku v Kalifornii, život mu dala sportovkyně švédského původu Viveca Jensen. Chtěla tím u žen posílit jak kondici, tak psychiku, a změnit tak postavení žen ve světě fitness. Vytvořila tak sérii pohybů, které jsou podle ní spojením ženské křehkosti a něžnosti s nezávislostí a tvrdostí. Ideálem se tak stává silná, statečná a nezávislá žena s krásnou postavou. 

Sport je tvořen z dvou hlavních složek - pilates a box. Pilates má zvyšovat pružnost svalů a těla obecně, zatímco při boxu musíme být neustále zpevněné, ruce jsou pevné a v úderech přesné, a nohy jsou neustále v pohybu. V podstatě tak boxem spalujeme tuky a díky pilates protahujeme ztuhlé tělo. Celé cvičení je tak vysoce dynamické. Změny probíhají pomalu, takže má člověk čas si uvědomit, co bude přesně následovat, a poté jednotlivé pohyby správně zkoordinovat. 

Celá hodina je provázena rytmickou hudbou, což hraje do karet. Člověk tak většinou sladí své pohyby do rytmu a pokud to je zrovna jeho oblíbená písnička, no proč ne? :) 

Pryč s teorií - určitě se ptáte, jak to asi vypadá? No, mrkněte... 


Je to docela šílenost. V podstatě to vnímám jako takový aerobic a zumbu dohromady s tím, že občas máchám do vzduchu pěstičkami. To mi na první hodině přišlo zpočátku dost komické, ale když jsem si pak uvědomila, že ze mě tečou litry potu, smát jsem se přestala. Na druhou stranu doteď nechápu, kde je ta třetí složka - tedy ta taneční...

Celkově ta hodina vypadá docela brutálně. Ze začátku je to takové jednodušší na pohyby, hodně se boxuje. Byla jsem zvyklá chodit na zumbu, takže jsem různé otočky a poskakování zvládala. Jak hodina pokračuje, přibývá na náročnosti, až nakonec děláte opravdu něco mezi pilates a boxem. Třeba stojíte několik minut na jedné noze a do toho mácháte rukama. Když pak dojde na posledních pár minut a vytáhnou se podložky, tak hodina vážně nekončí. Na té první jsem v tomto momentu nadšeně zavýskla, že se konečně protáhneme a že je prostě konec. No ale chyba lávky. Po boxu samotném, následujícím spojením boxu s pilates, dochází na skutečné pilates a všeobecně posilování. V podstatě je to takové domácí silové cvičení, zaměřené především na zadní partie. Tady si však nemůžete po 10 opakováních ulevit a odpočinout, ne ne ne... Tady se maká dál, hezky několik sérií na jednu nohu s různými pozicemi s alespoň 8 opakováními. A když už Vám doslova odumírají nohy, tak se přejde na břišáky. Takže pokud na to nejste zvyklí, je to docela dřina.

Musím tak uznat, že ač jsem se tomu zpočátku smála jaká to je blbina, je to dost náročné a po jedné hodině vypadám, jako kdyby mne někdo polil kýblem vody. Zatím jsem byla pouze na 2 hodinách, ale už teď se hlásím na další a těším se na to absolutní zničení.  

Žádné komentáře:

Okomentovat