čtvrtek 8. prosince 2016

Vánoční inspirace

Štědrý den pomalu klepe na dveře a mnozí z nás zase řeší dilema, co komu koupit a kde sehnat nějakou velkou parádu pod stromeček. Ani letošní rok jsem nezahálela a posledních pár měsíců si pečlivě poznamenávala veškeré nápady - jak ty velké, tak ty drobné. Obdarovaných není zrovna málo a v naší rodině se Vánoce slaví ve velkém stylu, takže moje snaha udělat lidem tu největší možnou radost byla jako každý rok vyšponovaná na maximum. S radostí Vám tak můžu poskytnout pár tipů na letošní dárky :)

PŘEDEM VARUJI PŘEDEVŠÍM SVOJI TCHYNI, ŠVAGROVOU A KAMARÁDKU BARUNKU, ALE PŘÍPADNĚ I SVÉHO PŘÍTELE A RODIČE, ABY SI NEKAZILI RADOST A POČKALI SI NA ŠTĚDRÝ DEN :) 



Knihy - ověřená klasika, která nezklame
Nejenže sama knihy zbožňuji, ale ráda je i daruji. Protože nad dobrým příběhem se dá strávit pár hezkých večerů a někdy si z toho i hodně odnesete. I když o letošních dvou knihách, které budu nadělovat, se nedá tak úplně sázet na románový děj.


Můj tatínek je velký milovník kávy. Od té doby, co máme doma kávovar od Nespressa, nepije pomalu nic jiného než espresso - pro milovníky češtiny pikolo. A tak, když jsem v knihkupectví narazila právě na knihu U kávy o kávě a kávovinách od Josefa Augustína, nezaváhala jsem. Samozřejmě bych to nebyla já, abych ji ještě před zabalením neprolistovala. A moc se mi líbila. Kniha Vás seznámí dost poutavou formou s historií pěstování kávovníku, provede Vás zpracováním kávových zrn, a dost obšírně pojednává i o pražení kávy. Jako milý bonus přidá i několik prověřených receptů od samotného Augustína, odborníka na kávovou tématiku, které si můžeme s láskou připravit doma. Upřímně doufám, že z ní bude stejně nadšený, jako z mého loňského knižního dárku Pražská kuchařka od Romana Vaňka.
Cena: 358,- 

Moje druhá knížka nespadá přímo do dárků pod stromeček, ale vzhledem k tomu, že můj přítel má těsně před Vánoci ještě svátek i narozeniny, proč to sem nezahrnout. Po 3 a půl letech vztahu jsem se rozhodla se pokusit mu nenásilnou formou rozšířit obzory a připomenout mu to sexuální vzrušení na začátku vztahu. K svátku tak dostane Tajemství lesbického sexu pro muže od Amy Jo Goddard a Kurta Brungardta. Dostala jsem se k ní hroznou náhodou, když jsem u kadeřníka otevřela nové ELLE. Lákal mě název a samotný podtitul knihy, doma jsem se urputně pustila do googlování. Za pár dní jsem měla knížku doma a nutno říct, že mě čekala noc plná hodně vášnivých snů. Celá knížka je napsaná fakt jako pro muže, jako taková učebnicová příručka, slangovým jazykem bez obrázků, ale sakra...!! Je to fantastický! Vyloženě mužům předkládá takovou mapu ženského těla se záchytnými body, vysvětluje veškeré důležité záležitosti předehry od polibků a hlazení, přes problematiku bodu G až k velkému A. Jestli si miláček z téhle publikace nic neodnese, tak svatosvatě přísahám, že ji celou sním i s vazbou.
Cena: 268,-


Poukázky - maličký dárek, veliká radost
Nejsem zrovna příznivec mrňavých nehmotných dárků, ale letos se mi to tak nějak sešlo, že nebylo zbytí. Ostatně když takový malý dárek slibuje dost parádní zážitek, proč se do toho nepustit?


Jako první mě napadl poukaz do Saunového ráje Holice (o kterém jsem už jednou psala TADY). Moc ráda tam přes zimu zavítám, protože je to prostě slast. A i přestože jsem o tomhle ráji na zemi doma několikrát vyprávěla, naši se tam ještě nikdy nejeli podívat. Tak proč jim to prostě nedarovat, aby se tam hold museli zajet podívat? Vím zcela určitě, že by z toho byli nadšení, ale i tak jsem pro jistotu nedala peníze do permanentky, ale pouze do poukazu na 2 hodinovou návštěvu pro 2 osoby. Protože taková dvouhodinová relaxace a ještě ke všemu třeba v zimě, to je prostě něco dokonalého!
Cena: 580,-
Platnost: 6 měsíců po vydání

Velkým oříškem se pro mne letos stal brácha se švagrovou. To je snad tím nejtěžším každý rok, pokud mne nenapadne něco absolutně fantastického. Pak jsem si ale řekla proč jim nedat nějaký společný dárek. A díky faktu, že švagrová už je nějaký ten čas na mateřské, jsem směřovala svoje nápady právě na možnost podívat se někam ven a bez dětí. Zrovna naše hradecké Klicperovo divadlo mne trklo cestou ze školy, když jsem jela kolem předprodeje. Jejich dárkové poukazy mají sice tu chybu, že platí sezónně (k Vánocům tak obdarovaným zbývá už jenom půlroční platnost), ale zato si mohou sami vybrat na jaké představení zajdou a kdy se jim to bude hodit. Když k tomu přidám ještě mnou zcela jistě umělecky vyvedený voucher na hlídání dětí, mám základ na solidní vánoční dárek. 
Cena: 550,-
Platnost: sezónní (září 2016 - červen 2017) 


Kosmetika - když daruješ krásu
Osobně nejsem žádný odborník na kvalitní kosmetiku nebo obecně na tyhle věci. Ale jednak mám jednu značku a konkrétní výrobky ozkoušené a vím, že je moje mamka pod stromečkem už tak trochu očekává; a druhá věc je nová značka kosmetiky, kterou jsem objevila teprve nedávno a z toho zase skáču nadšením já. Zatřetí nutně potřebuju pánskou voňavku, aby se mi podlomila kolena...


L´Occitane není zrovna levná záležitost. Ale jak už jsem zmínila, moje mamka ji zbožňuje. Většinou nás nenechává, abychom jí něco tak drahého kupovali my - a taky proto, že kolikrát jenom ona ví, co přesně chce, takže pokud nevíme, tak sázka na náhodu se v tomhle případě zrovna nevyplácí. Co už já mám ale zaručené, jsou malé krémy na ruce. Záleží balení od balení, já letos kupovala vyloženě dárkový set s triem různých druhů, navíc ve speciální dárkové krabičce. Paradoxně asi to nejlevnější, co je k dostání. Co se mi na L´Occitane hrozně líbí je možnost dárkového balení. Ne že by to bylo něco extra, ale krabička je to pěkná. Navíc jejich nabídka předpřipravených setů je opravdu rozmanitá a vybere si prostě každý. Záleží už jenom na tom, kolik do toho hodláte investovat.
Cena: 660,-


Asi před měsícem jsem se sama dostala ke značce kosmetiky Lush. Něco málo jsem o ní slyšela a když jsem se pak začetla o kvalitě jejích produktů, rozhodla jsem se zkusit to na vlastní pěst. Objednala jsem si tehdy peeling na rty, pěnu do koupele a tělový krém. A byla jsem nadšená - jak z pocitu na pokožce, tak i z té božské vůně. Dárek pro moji kamarádku jsem tak nemusela nijak zdlouhavě vymýšlet. Takováhle vymazlená a voňavá záležitost potěší každou ženu. A díky tomu, že i na těchto stránkách najdete hodně pestrou škálu vánočních dárků, stačí si jen zvolit cenový strop a prozkoumat co který balíček obsahuje. Navíc je to předem krásně úhledně zabalené do lákavé krabičky s pestrobarevným balicím papírem, který byste na Vánoce asi jen tak nesehnali. Jinak v tomto konkrétním balení Sweet Christmas najdete sprchový gel, tělový kondicionér a mýdlo.
Cena: 565,-


Speciální kapitolou kosmetiky je pak pánská voňavka. V létě jsem narazila na jednu absolutní bombu, když jsem hledala dárek pro svého nejlepšího kamaráda. Tou byla voňavka od Yves Saint Laurent s názvem L´Homme. Měla specifický kořeněný nádech a jenom z přičichnutí se mi zbláznily všechny smysly, včetně libida. Bohužel to byla jenom toaletní voda - a ty, jak víme, leckdy vyčichnout mnohem rychleji než klasické parfémy. Tak jsem se Adama schválně přeptala a skutečně, dvě tři hodinky ok, ale déle moc ne. Díky slevě jsem se vydala do parfumerie Douglas s přáním, aby vybraná voňavka voněla podobně. Aby se mi z ní prostě podlamovala kolena. A nakonec jsem s pomocí milé slečny prodavačky paradoxně skončila u toaletní vody, ale zato s garancí dlouhotrvající vůně, konkrétně u Club Fresh od značky Mercendes Benz. Voní naprosto božsky svěže a aspoň to může vzít jako takový malý vtípek, že to je jeho první Mercedes.
Cena:1.216,- 


Ponožky - ty přeci nesmí na Vánoce chybět
Každý správný chlap má pod stromečkem najít pár ponožek! A i když jsme spolu teprve tři a půl roku a ještě nejsme svoji, ponožky jsem do letošních Vánoc zahrnout musela z několika prostých důvodů. Jsou ulítlé, jsou kvalitní, jsou české a přijdou mu každý měsíc nové. Ano, zaregistrovala jsem svého miláčka do Klubu Pánů z Ponožkovic. Celý princip funguje tak, že si objednáte první balení na svoji vlastní adresu dle velikosti nohy milého. Zde si můžete vybrat zda chcete, aby pod stromečkem našel jeden, dva či tři páry. K nim samozřejmě dostane oficiální lejstro o svém členství v ponožkovém klubu. Poté mu každý měsíc přijde nový pár přímo do jeho schránky. Vybrat si můžete i délku jeho členství - 2 měsíce, 3 měsíce, půl roku, rok. Není to zrovna levná záležitost - minimální cena je 718Kč, ta maximální se může vyšplhat až na 2.599Kč. Ale vypadají nádherně a to balení je přímo gentlemansky vyvedené! Takže pokud nechcete balit jednoduché černé fusekle do nicneříkajícího balení, sáhněte po Klubu Pánů z Ponožkovic - pozor, i v dámské edici!
Cena: 898,-


Čajová souprava - až se bude blížit pátá odpolední
Dárek pro tchyni a tchána jsem letos vyřešila dost jednoduše. Jelikož si oba dva rádi po večerech užívají šálek horkého čaje, ideálně bylinkového, a nemají na to potřebné krásné nádobí; rozhodla jsem se pro společný dárek v podobě čajové soupravy. Tedy konvičku, dva hrníčky, nějaké čaje a popřípadě doplněk v podobě vtipného sítka na sypaný čaj. I přes to, že jsem prolezla celý Hradec křížem krážem se mi nedařilo najít nic, co by mne oslovilo. Když už byly nějak umělecky tvarované nebo vyvedené, tak zase stály majlant a přiložené hrníčky byly spíš takové miniaturní talíře na polévku. Ve finále jsem zavítala do Futura a navštívila prodejnu kávy a čaje Oxalis. A tam jsem nakonec vybrala pěknou něžnou konvičku s dvěmi hrníčky ve vzoru třešně. Vzhledem k tomu, že konvice již obsahuje sítko, tak to jsem řešit nemusela, ale naopak jsem k tomu přihodila 4 kvetoucí čaje a jako vánoční bonus ještě 4 malé čaje od značky English Tea Shop s vánočními příchutěmi.
Cena: 1.003,-


Jízda v Lamborghini - pro každého správného sportovce
Tento dárek tak úplně nespadá pod ty vánoční, nicméně jak už jsem tu jednou říkala, můj přítel se prostě uměl narodit. Takže proč neoslavit čtvrt století dva dny před Vánoci... Poukaz na jízdu mi spadl do klína vlastně úplně sám, díky tomu, že se Dan jednou prořekl - když jsem vybírala offroad Hummerem pro svého bráchu ke 40. narozeninám, hrozně se divil, proč mu nekoupím sporťák. Že on by to třeba chtěl zažít. Doteď netuší, jak hrozně mi tím nahrál do karet (a díkybohu můj blog ani nesleduje, takže se o to s Vámi mohu podělit). Zážitkových jízd sportovními vozy je mnoho, ale cesty Googlu mne nakonec zavedly na stránky Dokonalý zážitek. A jelikož Ferrari je už přeci jenom profláknuté, vybírala jsem zážitek jen podle značky auta. Nakonec jsem skončila u Lamborghini, protože tu značku ještě znám a navíc mělo krásnou žlutou barvu (ostatní parametry mne zcela pochopitelně nezajímaly). Zážitek jako takový obsahuje 30 kilometrů za 30 minut na okresní a rychlostní silnici, navíc účast na povinné instruktáži. Poukázka je sezónní, platí maximálně do konce října, je nutná rezervace termínu, a samozřejmě to celé závisí na počasí.
Cena: 2.190,-


Drobné radosti - aby těch krámů do baráku nebylo málo
Někdy potřebujete završit vánoční dárky nějakou drobností, která pohladí na duši a možná vykouzlí i nějaký ten úsměv, ale ve své podstatě je to skoro zbytečnost, která bude sloužit na věky věků jako dekorace.


V takovém případě jsem vlastně obdarovala svoji druhou kamarádku, i když ta zrovna z těchto drobností měla přímo dětskou radost. Je to soví nadšenec, takže pro inspiraci jsem nechodila daleko, abych věděla jak má takový dárek vypadat. To skončilo u toho, že jsem nejprve objednala krásnou malou nálepku na zeď, na které hřadovaly roztomilé sůvy v něžném černobílém provedení; a abych to doplnila o něco extra, dorovnala jsem to hrnkem se sovím motivem z krámku InDecor (nově v HK v OC Aupark, nově můj nejoblíbenější obchůdek). Z obou měla Marťa obrovskou radost, takže jsem byla opravdu ráda, že se překvapení povedlo.
Cena: 298,-


V obchůdku InDecor jsem potažmo sehnala i malou drobnost v podobě cedule. Ty jsou u nás doma zcela běžné, táta je miluje. I když tuhle nakonec věnuji spíše svému bratrovi, který ji kvůli textu ocení spíš. Takové malé životní moudro se jako správně ulítlá dekorace pro nějaké ty domácí oslavy totiž stoprocentně hodí. 
Cena: cca 200,- 
(vyhodila jsem účtenku)


Protože už se musím zajímat i o dětské osazenstvo naší rodiny, i když jenom o jedno, rozhodla jsem se vsadit na dětskou klasiku. Omalovánky. Ale aby to nebyly prostě jen tak nějaké obyčejné ve formátu sešitu; zapátrala jsem po něčem větším. A to jsem našla také v nově otevřeném OC Aupark, konkrétně v papírnictví McPen. Těchto velkoformátových omalovánek s rozměry 120x80 centimetrů nabízeli hned několik. Já jsem vybrala tu s motivem ZOO. Tak snad bude Viktorka ráda, že jí Ježíšek přinesl něco takového.
Cena: 149,- 


Tak to je v kostce má letošní nadílka pod stromeček. Jako každý rok se snažím být především originální a dárky nějak neopakovat, aby se neomrzely. Byť to je pokaždé hodně těžké něco takového vymyslet, tak ta snaha za radost blízkých stojí :) I když můj běžný účet se mnou nepochybně nesouhlasí a dychtivě čeká, až mu tento měsíc poprvé přijdou dvě výplaty - a díky bohu za ně, protože alespoň pokryjí veškeré vánoční výdaje a ještě mi něco málo zbude. 

Žádné komentáře:

Okomentovat