pátek 9. února 2018

Jablečný koláč s drobenkou z ovesných vloček

Díky tomu, že moje fantastická teta mne neustále zásobí jablky z vlastní zahrádky, tak jsem se konečně po letech snažila najít i jiný recept, než jablečný štrúdl. A protože jsem se zrovna dívala na Prcičky.... no, řekněme, že jablečný koláč byla jasná volba. A byl fakt moc dobrej! :) 



Co budete potřebovat:

    • 190 g hladké mouky
    • 125 g másla
    • 1 lžíce cukru
    • špetka soli
    NA NÁPLŇ
    • 1kg jablek
    • 100g třtinového cukru
    • 100g rozinek 
    • hrst vlašských ořechů
    • 1 lžičku mleté skořice
    • špetka strouhaného muškátového oříšku
    • 1 lžíce citronové šťávy
    • 2 lžíce rozpuštěného másla
    NA DROBENKU
    • 80 g másla
    • 80 g cukru
    • 100 g ovesných vloček

V kuchyňském robotu krátce rozmixujeme mouku, máslo, cukr a sůl na drobenku. Přidáme 2 lžíce studené vody a krátce promixujeme – těsto by se po zmáčknutí mělo začít spojovat. Pokud ne, přilije,e ještě trochu vody. Těsto vysypeme na potravinářskou fólie a vyválíme. Zabalíme ho a dáme do ledničky na 1 hodinu odpočinout. Jablka nakrájíme na kostičky a promícháme je se zbývajícími přísadami na náplň. Dále promícháme přísady na drobenku. Troubu předehřejeme na 180 °C.
Vál si poprášíme moukou a rozválíme těsto na kolo o průměru formy. Opatrně ho do ní přeneseme a vtlačíme i do krajů. Já místo klasické dortové formy použila tu na quiche. 
Rozprostřeme na těsto náplň, pokapeme ji máslem a posypeme drobenkou. Zakryté alobalem pečme 30 minut. Poté sejmeme alobal a pečeme dalších 25–30 minut dozlatova.

Dobrou chuť! :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat