středa 7. března 2018

Javorové bábovičky se skořicí a jablky

Loni na jaře se mi pod ruce dostal zajímavý recept na javorovou bábovku. Uložila jsem si ho tak poctivě, že jsem ho našla až letos. Jelikož jsem umírala touhou je vyzkoušet a především měla stále pořádnou zásobu jablek v lednici, plán na nedělní odpoledne byl jasný. Vůně skořice a jablíček se mi krásně linula bytem a já se nemohla dočkat, až je ochutnám. Byly fantastické. Dokonce tak fantastické, že mi za ně kolegové v práci málem zřídili pekařství! 


Na cca 26 kousků bude potřeba: 

  • 300g hladké mouky
  • 5 velkých jablek
  • 3 vejce
  • 3 lžičky kypřícího prášku
  • 2-3 lžíce skořice
  • 200g másla
  • 150ml javorového sirupu
  • 100g třtinového cukru
  • špetka soli
  • čokoládové chipsy 
  • moučkový cukr na posypání

Mouku prosejeme s kypřícím práškem, špetkou soli a skořicí. Jablka oloupáme a nastrouháme na hrubo. Přidáme je k sypkým ingrediencím společně s rozpuštěným máslem, vajíčky, cukrem a javorovým sirupem. Vše pořádně promícháme. Pokud si je chcete trochu přilepšit, rozhodně doporučuji do těsta přimíchat čokoládové chipsy.  

Troubu nastavíme na 180° a bábovičky pečeme přibližně 25 minut. Pokud máte silikonovou formičku, stačí ji po vytažení z trouby překlopit, bábovičky krásně vypadnou samy, absolutně nelepí. K dozdobení můžeme posypat moučkovým cukrem. 

Dobrou chuť! :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat