pátek 2. března 2018

Knižní únor 2018

Člověk se ani nenaděje a najednou je březen. Čas hrozně letí, když si vezmeme že dobrou třetinu života strávíme v zaměstnání. My ženy strávíme další třetinu úklidem, vařením a nakupováním... Já si ale únorový čas krásně zpříjemnila dvěma parádními knížkami. Ani od jedné jsem se ve finále nechtěla odtrhnout :) 

Tento měsíc Vám tak mohu představit další z blogerských počinů nazvaný Kecy, kecy, kecičky Karin Babinské, manželky Richarda Krajča; a román Tommyknockeři od mistra hororů Stephena Kinga. 


Kecy, kecy, kecičky (K. Krajčo Babinská)
"Jsou životy slavných lidí neobyčejné? Nebo se od těch našich neliší, jen mají trochu jiné kulisy? Nahlédněte do života jedné takové nenormální rodiny. Karin, na začátku přítelkyně na konci už manželka Richarda Krajča, po celý rok psala blog, kde zaznamenávala nejrůznější momenty z jejich „kuchyně“. Možná vás překvapí, že mají podobné radosti a starosti jako my všichni. Karin o nich umí krásně psát a Richard je zase vtipně glosuje." (zdroj: Databáze knih)

Karinin blog jsem nikdy nesledovala. Věděla jsem sice, že existuje, nicméně nějak jsem si nikdy nenašla čas ho pročíst. Když soupisek blogu vyšel v knižní podobě s glosováním od Richarda (jojo, Kryštofy já hodně můžu!!), neváhala jsem. Knížku jsem na chvíli sice pustila z očí, ale dělala mi fantastického společníka v nemocnici a já jsem se nad ní smála i zajíkala, leč to setsakramentsky bolelo. I když je Karin hodně velká volnomyšlenkářka a stejný bohém jako je Richard, její závěrečné myšlenky mne kolikrát donutily přemýšlet nad vlastním životem. A musím říct, že to bylo skvělý. Zábavné každým coulem a neskutečně miloučké. 

žánr: česká literatura, biografie
Rok vydání: 2017
Počet stran: 296
ISBN: 978-80-265-0693-5

Tommyknockeři (S. King)
"Bobbi, spisovatelka žijící poklidným životem na své farmě jednou v lese zakopla o kus kovu. Poháněna nevysvětlitelnou zvědavostí začala kopat a postupně za pomoci ostatních odhalovat zabořený vesmírný koráb... „Tommyknockeři“ potřebují lidské bytosti pro výrobu energie. Mění fyzicky i psychicky Bobbi i ostatní obyvatele Havenu a nutí je pomocí hrůzných vynálezů ničit všechny, kteří jsou proti nim..." (zdroj: Databáze knih)

King je můj Bůh - zmiňuji to snad u každé recenze jeho knížky. Na Tommyknockery jsem si brousila zuby hodně dlouho, ale mimozemšťanské sci-fi nikdy nebylo zrovna mým šálkem kávy. Jsem sice zvědavá na všechny konspirační teorie, ale přeci jenom... Nakonec mi to však nedalo a díkybohu, zklamaná jsem tedy rozhodně nebyla! Sice prvních 120 stránek mne pomalu ale jistě odrazovalo, popisu bylo až přespříliš; zato pak to nabralo neskutečných obrátek a já hltala každou další kapitolu. Knížka mne udržovala až do samotného konce v napětí, jakpak to asi skončí. Stephen opět nezklamal!

originálně The Tommyknockers
žánr: horory, romány, sci-fi
Rok vydání: 1987
Počet stran: 614
ISBN: 80-238-1776-0

Žádné komentáře:

Okomentovat