pátek 27. listopadu 2015

Opilé kokosové bábovičky

Nebojte, nezbláznila jsem se. Nešla jsem podnapilá na dětské pískoviště, abych stavěla bábovičky. Naopak jsem se naprosto zamilovala do své nové formičky na malé bábovky od Tescomy. Původně jsem chtěla malé bábovky upéct jako překvapení pro rodiče, až se vrátí z dovolené. Ale prostě mi to nedalo. Jsou totiž nechutně roztomilé!


Co budeme potřebovat: 
  • 4ks vajec
  • 25dkg cukru krupice
  • 1 balení vanilkového cukru
  • 1,5dl oleje (slunečnicový)
  • 1dl vody
  • 25dkg polohrubé mouky
  • holandské kakao
  • rum
  • kokosovou drť

Postup přípravy: 
Cukry a žloutky si vyšleháme do zhoustnutí. Pomalu vmícháme olej, poté vodu a po částech polohrubou mouku. Do těsta přidáme dle chuti panáka či dva rumu, nebo tři čtyři... - při této příležitosti jsem poprvé použila mandlový tuzemák a musím říct, že to je opravdu něco. Ve vedlejší míse si z bílků vyšleháme sníh a ten pak opatrně vmícháváme do těsta. Nakonec přisypeme opět dle vlastního uvážení kokos. Já mám kokos hrozně ráda a v té bábovce nám pak velmi příjemně voní, takže ho tam sypu hodně. Pokud chceme mít bábovičku pěkně barevnou, 1/3 těsta si odlijeme a přimícháme do ní holandské kakao. 

Normální bábovku peču na 180° přibližně 45 minut. Předpokládala jsem, že malé bábovky se budou péct tak poloviční dobu. Nepochybně byly uvnitř již po 20 minutách upečené, nicméně jejich povrch byl stále velice lepkavý a měkký. Nakonec jsem je pekla přibližně těch 35 minut. Což poněkud naštve, jelikož celé těsto, které vychází na jednu velkou bábovku, pokrylo 14 malých báboviček - formička je po 6 a já mám jen jednu. Asi si dovedete představit, jak dlouho jsem nad tím strávila... 


Dobrou chuť! :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat