neděle 27. října 2019

Borůvkový cheesecake

Úplnou náhodou jsem narazila na fit verzi borůvkového cheesecaku. Zaujal mě na první pohled především pro svoji krásnou borůvkovou barvu. A tak jsem se rozhodla, že ho při první příležitosti vyzkouším. I přesto, že na konci října již čerstvé české borůvky nebudu schopna sehnat a nedocílím ani té krásné fialové barvy vnitřku s kanadskými borůvkami. Ale výsledek byl chuťově stejně bombastický! 


Co budeme potřebovat:
Na korpus:

  • 130g pomletých kakaových BeBe sušenek
  • 100g pomletých lískových ořechů
  • 70g pomletých ovesných vloček
  • 1 lžíci holandského kakaa
  • 2 lžíce kokosového oleje (rozpuštěného)
  • 2 lžíce medu
  • 3 lžíce mléka 
Krém: 
  • 500g kvalitního tvarohu
  • 150g čerstvého sýra (Philadephia, Lučina) 
  • 4 lžíce medu
  • 1 lžíce citronové šťávy
  • 250g borůvek (ideálně čerstvýh, ne mražených) 
  • 6 plátků želatiny
Všechny ingredience na korpus smícháme. Pokud je směs suchá a drobí se, přidáváme po lžíci mléka navíc. Husté těsto natlačíme na dno dortové formy a dáme do lednice zatuhnout. Borůvky s citgronovou šťávou rozmixujeme na hladké pyré. Plátky želatiny dáme do menšího hrnce a necháme v 5 lžicích studené vody nabobtnat. Tvaroh, sýr, borůvkové pyré a med smícháme dohromady. Želatinu zahřejeme a mícjháme dokud se nerozpustí, následně ji zamícháme do směsi. Já jsem do krému následně přidala pár lžic malinového likéru, který mi doma zbyl po malinovém tiramisu. Krém naneseme na ztuhlý korpus a necháme vychladnout v lednici. Ideální doba tuhnutí je přes noc. 

Po ztuhnutí (stačily mi cca 4 hodiny) lze na cheesecake připravit polevu z hořké čokolády. Stačí 100g kvalitní čokolády zalít cca 100ml smetany a nechat ve vodní lázni rozpustit. Následně stačí opatrně vyndat z formy zatuhlý cheesecake a čokoládou pokojové teploty ho přelít. Na dozdobení můžeme použít pár borůvek. 

Dobrou chuť! :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat