sobota 17. října 2015

ŠmakujTo Box neb Brána do světa nových chutí

Jeden čas mi na Facebooku neustále vyskakovala reklama na cosi jménem ŠmakujTo. Většinou takové reklamy ignoruju, jelikož s jejich opakováním jsou spíše otravné, než zajímavé. Jejich heslo Brána do světa nových chutí mě nicméně natolik lákalo, až jsem si objednala říjnový box. Když přišel, doslova jsem skákala nadšením a nedočkavostí... 

Možná se ptáte, o co tedy jde, že je to tak skvělé. No, podívejte se sami.


Foodbox Šmakujto je takový labužnický projekt pro lidi, kteří se nebojí vyzkoušet nové chutě. Pokud box odebíráte, přijde Vám každý měsíc krabice s 5-7 dobrotami, které pochází od menších výrobců z Čech i ze zahraničí. Pravidelně tak ochutnáváte ty nejlepší a nejzajímavější produkty, ke kterým byste se jen tak nedostali (a to se mi moc líbí)


K dobrotám je přiložen katalog daných produktů, který slouží jako průvodce. Zjistíte tak, že každý produkt má svůj vlastní příběh, dozvíte se něco o něm, ale i o jeho výrobcích. Jako takový bonus jsou je na konci uvedeno pár receptů, ke kterým dané produkty můžete použít. Tým ŠmakujTo je navíc velice prohnaný - nikdy Vám dopředu neřeknou, co bude box obsahovat. Jeho otevření je tak veliké překvapení, pro pravidelné odběratele to musí být takřka posvátný akt. Cena boxu je 599,- včetně dopravy zdarma, přičemž distributor garantuje, že součet jednotlivých produktů v něm je vždy vyšší. Co víc si přát? :)


Na obsah boxu jsem se těšila jako malá. A byl velice příjemným překvapením. Obsahoval totiž nejenom takové dobroty jako jsou třeba kakaové boby v čokoládě, čipsy či rýže nejkvalitnější chutě; ale také absolutní novinky jako řepový kečup. 


Jako takový malý žrout čokolády jsem se samozřejmě automaticky vrhla po kakaových bobech v čokoládě Jordi´s. Na pohled obyčejné, v kakau obalené čokoládové bonbony se mi v ústech přímo rozplynuly. Překvapením byla jejich křupavá lahodná chuť, po které jsem se doslova vznášela. Když jsem si pak četla o jejich příběhu, byla jsem ohromena. Nejen že za každým výrobkem stojí dlouhotrvající výroba bean-to-bar (od kakaového bobu po tabulku), což z nich dělá vysoce kvalitní produkty; ale jejich výrobci jsou přímo odsud z Hradce, kde mají i krámek! Doslova mi spadla čelist. Moc se tak těším, že si budu moct takové lahůdky dojít koupit. :) 


Na Fairfields Farm Crisps, coby alternativu k běžným čipsům, jsem byla hrozně zvědavá. Nevydržela jsem tak déle než do večera. Rozdělala jsem si k nim vínko, jak to mám občas doma ve zvyku. Tyto brambůrky jsou vyrobeny z batátů (tedy ze sladkých brambor), s příchutí limetky a chilli. To samotné mne překvapilo, nepředpokládala bych, že v Anglii bude někdo pěstovat batáty. Nicméně jejich chuť mne nijak zvlášť neoslovila. Limetka tam cítit byla, nicméně o chilli bych měla pochybnosti - i když já mám ráda hodně pálivé, takže možná ho tam bylo jenom málo. Co se týče samotných brambor, na sladko to také není zrovna můj šálek kávy. Nicméně rodiče si na nich později smlsli.

Zato Chica´s uzené mandle byly naprosto vynikající! Oříšky já miluju, takže mne velice mile potěšily. A jejich příběh je také fascinující - žena, která odešla z práce v bankovním sektoru, se začala věnovat tomu, co má ráda. Pochází z jižní Nigérie, nicméně žije v Anglii. Její recepty jsou tak založené na tradicích z její rodné vesnice. Neuvěřitelné. V podstatě tak mohu říct, že jsem jedla oříška přímo z Afriky. A to je něco úžasného! :)


Řepový kečup The Foraging Fox jsem viděla poprvé. Poslední dobou je poněkud v módě a vaří s ní všichni. Já osobně jí však neholduji, takže s ochutnáváním kečupu jsem stydlivě pozadu. Nicméně se hodí takřka do každého jídla - ať už k omeletě, do hamburgrů či ke steaku. Tak mne to třeba časem přeci jen nedá.

Stejně tak jsem se ještě nedostala do sáčku sadri rýže od Reishunger. Nejzajímavější na ní je fakt, že za ní stojí dvojice studentů, kteří se jednoho dne prostě rozhodli, že je fádní jídla ze školních jídelen už nebaví. Jelikož oba rádi holdovali právě rýži, vydali se ji hledat do světa a dnes mají obchod s 22 druhy nejlepší rýže z celého světa. Jednou z nich je právě sadri rýže. Možná si, stejně jako já, lámete hlavu, čím že je ta rýže tak skvostná. Jednak tím, že Íránci si jí až přespříliš cení a odmítají ji vyvážet, čili na ni jen tak nenarazíte. Druhak pak pro své květinové aroma a nebeskou chuť. Těším se na ni tak moc, až se bojím si ji připravit pouze s nějakým kouskem kuřete nebo tak.


Ostružinový ocet The Little Herb Farm pochází opět z Anglie. Zakladatelka Lindsey Anderson vyrábí celou řadu nevšedních octů, ať už bylinné či právě sladké ovocné. Tento sezónní kořeněný speciál hlásá, že nás zahřeje v sychravých podzimních dnech. Ochutnala jsem ho jenom tak, samotný, kapičku na prst. Byl vynikající. Chutná po svařených ostružinách a je to příjemná změna po veškerých balzamikách. Není tak divu, že krom salátů s ním můžete dochutit i takové lahůdky, jako zmrzliny či moučníky. ŠmakujTo katalog dokonce doporučuje přípravu nevšedního Gin Fizzu!


Poslední dobrůtkou z boxu byla kokosová kořenící směs Nutter coconut od Cheeky Food Co. Po obrovském boomu kokosového oleje, který se začal prodávat všude a moje vlastní mamka ho mlsala klidně jen tak po lžičkách; jsem byla příjemně překvapena, že z kokosu existuje i něco jiného. Dá se použít do polévek, dipů, po smíchání s olivovým olejem dokonce jako dresink na salát. Za jeho výrobou stojí paní Swati Biwal pocházející z Indie. I když několik let žije v Londýně, rozhodla se pro návrat ke svým kořenům v podobě vlastní značky.


Tak a to by bylo vše. Po otevření a prozkoumání všech produktů z boxu jsem byla tak unešená, že jsem neváhala ani minutu a objednala si box na příští měsíc. A už teď se klepu nedočkavostí, co v něm bude. Své oblíbence si navíc už můžu libovolně dokupovat v e-shopu. Nyní jsou v něm uvedeny produkty z předchozích boxů. A třeba takové malinové marshmallows jsou neskutečně lákavé! Jedno velké díky týmu ŠmakujTo za naprosto jedinečnou zkušenost a gurmánský zážitek.

Doufám, že s objednáním boxu už také neváháte :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat