čtvrtek 25. února 2016

Mugcakeové šílenství

Poslední dobou vídám všude samé mugcaky. Je to teď očividně velice in a v módě, jednoduchá forma zdravé snídaně. Říkala jsem si co z toho může být, když si jen rychle něco smícháte a dáte na 2 minuty do mikrovlnky. Jak to proboha může být dobrý? A pak jsem si ho jednou zkusila udělat sama, protože už jsem prostě nevěděla, co k snídani. Od té doby tohle šílenství naprosto chápu. Absolutně jsem tomu propadla. Dokonce tak, že jsem si běžela koupit dva větší krásně zelené hrnky. 

A protože je to skutečně lahoda, tak Vám chci představit recepty na ty nejlepší mugcaky, které jsem zatím měla tu zkušenost připravit. 

Banánový mugcake

Banánový mugcake
Za ten vůbec první mugcake, který jsem si zkusila, vděčím Markétě z Eat run love. V podstatě to nebyl ani tak pravý mugcake, připravovala jsem ho v mističce, ha ha. Po smíchání všech ingrediencí jsem byla šíleně skeptická, co z toho asi tak může vylézt za dobrotu po chvilce v mikrovlnce. Nicméně jeho chuť mne absolutně zbourala. Nic tak dobrého jsem k snídani už pěkně dlouho neměla, nedokážu tu chuť ani popsat. Je to prostě něco mezi palačinkou, míchanými vajíčky a ovesnou kaší. Každopádně hrozně chutné :-) 

Na jeden mugcake budete potřebovat: 
  • 40g ovesných vloček
  • 50ml mléka
  • 1 vejce
  • půlku banánu
  • lžičku medu

Veškeré ingredience smícháme a pořádně prošleháme, aby nám vznikla taková mazlavá kašička. Pokud se na to nechcete vrhnout tyčovým mixérem, bohatě stačí nakrájet banán na kolečka a ty pak ještě rozčtvrtit, úplně se v tom pak ztratí. Směs vložíme na 2 minuty do mikrovlnky, kde nám trochu nakyne. Takže je dobré mít dostatečně velký hrnek. Po chvíli pak můžeme mugcake vyklopit na talíř a ozdobit zbývající půlkou banánu a kyselou marmeládou. 

Kokosový mugcake

Kokosový mugcake
Můj druhý ozkoušený v pořadí. Dost mne ale vyděsilo, jak byl objemově veliký, takže příště asi uberu na jednotlivých přísadách. Nicméně byl taky moc dobrý a pro ty z Vás, kteří milují kokos, to bude přímo lahůdka.
V originálním receptu byl použit prášek do pečiva, mne se ho však nechtělo rozdělávat kvůli jedné lžičce a tak jsem ho nahradila vajíčkem. Výsledek byl bezpochyby stejně dobrý.

Na jeden mugcake budete potřebovat:

  • 5 lžic kokosu
  • 6 lžic mléka
  • 3 lžíce bílého jogurtu
  • 1 vejce 
  • 1 banán
  • 1 lžička vanilkového pudinku

Postup u mugcakeů bude vždy stejný. Prostě smícháme veškeré ingredience dohromady a pořádně promícháme. U banánu samozřejmě platí nakrájení na co nejmenší kousky. Popřípadě můžeme směs rozmixovat. Já osobně mám radši krájený banán, přijde mi, že pak vynikne jeho chuť. Tento mugcake se ale v mikrovlnce ohřeje 3-4 minuty. Navrch se dá přelít čokoládovým toppingem či kyselou marmeládou.

Banánový mugcake s jogurtem

Banánový mugcake s jogurtem

Další ozkoušený mugcake byl v podstatě stejný, jako můj první banánový. S tím rozdílem, že jsem ho trochu obarvila holandským kakaem a zaměnila mléko za bílý jogurt. A byla to naprostá pecka! Myslím, že hned po klasicky banánovým tohle bude jasná jednička :-)

Na jeden mugcake budete potřebovat:

  • 70g ovesných vloček
  • 1 vejce
  • 1 banán
  • 2 lžíce bílého jogurtu
  • holandské kakao

Postup klasicky stejný jako u předchozích. Do mikrovlnky na 2-3 minuty a ozdobit dle chuti. Nevím proč, ale udělal se mi v něm zespoda důlek, takže jsem ho vyplnila klasicky svojí oblíbenou rybízovou marmeládou :-) Jinak byl trochu hořký, kvůli holandskému kakau, kterého jsem tam nasypala docela dost. Nicméně pro sladší verzi by to teoreticky šlo i zaměnit za Granko. Ale pak by mi určitě někdo vynadal, že przním zdravé snídaně :-) 

Jahodový mugcake

Jahodový mugcake 
Čtvrtým pokusem byl mugcake s jahodami. Tady šly veškeré úsměvy stranou - umíchat pastu z jogurtu a vloček lžicí mne stálo moje první ranní nervy. Nicméně i tak jsem se těšila, vzhledem k barvě, vůni a sladkosti jahod, které jsem zakoupila U Hrbka. Po 2 minutách v mikrovlnce jsem znovu začala panikařit, když mi nešel zprvu vyklepnout. Ale pak už ležel hezky na talířku a směle do něj. Byl skvělý. Jahody teplem pustily šťávu a ta se krásně linula celým vnitřkem. Úplně mne to v tom hnusném deštivém ránu odválo do krásného teplého léta. 

Na jeden mugcake budete potřebovat: 
  • 1 bílý jogurt
  • několik jahod
  • 1 lžíci jahodového pudinku
  • špetku holandského kakaa
  • 40g ovesných vloček
  • jahodovou či jinou marmeládu

Jahody si nakrájíme na menší kousky a smícháme s ostatními ingrediencemi. Vprostřed uděláme - resp. se pokusíme udělat důlek, do kterého dáme trochu marmelády a překryjeme těstíčkem. Marmeláda se v mikrovlnce krásně rozteče a je to takové hezké zpestření uprostřed :-) V mikrovlnce ho ohřejeme na 2 minuty a pak dozdobíme dle chuti. Jinak, v originálním receptu byl použit banán, ale co by to bylo za jahodový mugcake, kdybych tam ty jahody nepoužila? Rozhodně mu to na chuti neubralo! :-) 

Arašídový mugcake

Arašídový mugcake 
Na tento mugcake jsem se obzvlášť těšila. O arašídovém máslu jsem vždycky jenom slýchávala a máma mi říkala, že je hrozně hnusný. Bohužel, cestou z práce jsem měla akorát tak Tesco. Takže jsem si s sebou domů dotáhla akorát tak Tesco Arašídové máslo. Podle toho jsem už nečekala žádnou extra kvalitu a snad brzo narazím na nějaké lepší (takže beru každý tip, kde v Hradci sehnat nějaký dobrý!). Nicméně v mugcaku to pak nebylo nijak extra cítit, krom toho že to vyloženě vonělo po arašídech. A nijak zvlášť mne nenadchl, i když ta čokoládka vevnitř byla moc moc fajn :-)

Na jeden mugcake budete potřebovat:

  • 8 lžic ovesných vloček
  • 1 lžíci arašídového másla
  • 1 vejce (či 1/3 prášku do pečiva)
  • 1/2 banánu
  • mléko dle potřeby
  • dílek libovolné čokolády

Příprava klasický. Doprostřed zatlačíme dílek čokolády a překryjeme těstíčkem. Po 2 minutách v mikrovlnce se čokoláda krásně rozteče. Opět dozdobíme dle chuti. Musím dodat, že ta čokoládka vprostřed je teda vážně něco :-) já teda použila hořkou 85%, příště možná sáhnu po něčem trošku sladším, ale i tak to bylo skvělý. Hlavně to krásně vonělo :-)



Můj osobní favorit byl asi ten banánový a pak ten jahodový - na léto to bude výborný dortík třeba k ledové kávičce u bazénu. A který chutnal nejvíc Vám? Popřípadě, které mugcaky vyhrávají u Vás? 

Žádné komentáře:

Okomentovat