středa 16. března 2016

Quinoová kaše z kokosového mléka

Dneska jsem měla zcela mimořádně po ránu dvě hodiny času nazbyt. Hold, už jsem starší a spánek už mi nevydrží tak dlouho, jako dřív. Chi chi... Každopádně jsem toho využila pro trochu časově náročnější snídani a poprvé vyzkoušela quinoovou kaši, poprvé za použití kokosového mléka. Byla skvělá! :) 


Zdroj: FitRecepty
Nejprve si řekněme něco o této méně známe obilovině z Jižní Ameriky. Quinoa je vysoce výživná - obsahuje veškeré potřebné proteiny a je velikým zdrojem bílkovin. Mimo jiné, obsahuje lysin, který je v rostlinách obsažen spíše vzácně. Díky vysokému podílu hořčíku a vitamínu B2 je prospěšná pro lidi trpící migrénami, dále pomáhá třeba při snižování krevního tlaku, harmonizuje ledviny atp. Plusovými bodíky už pak jsou její lehká stravitelnost nebo fakt, že nenadýmá. Přes všechny svoje neuvěřitelně zdravé aspekty má však jemnou strukturu a je velice lahodná. Pokud někoho zajímá více, mrkněte SEM.

Na přípravu quinoové kaše budete potřebovat: 
  • 50g quinoi (je jedno jestli klasickou či červenou)
  • 250ml kokosového mléka
  • 1 lžíce medu
  • 50g ovoce
  • 1 lžička skořice
  • hrst oříšků

Quinou dáme do hrnce a restujeme ji přibližně 3 minuty na sucho. Poté přilijeme mléko (já používám kokosové, dá to tomu skvělou vůni, ale nepochybně můžete použít i klasické, sójové či mandlové) a přivedeme k varu. Tady mne docela překvapilo samotné konzervované kokosové mléko, vypadalo jako... no, prostě zajímavě, jelikož v něm plavaly husté bílé kusy kokosu. Ale ve finále se krásně uvařilo. No, zpět k postupu. Takto vaříme přibližně 25 minut, prostě dokud quinoa hezky nezměkne. Až poté přidáme zbylé ingredience - med, skořici a hrst zhruba nadrcených vlašských oříšků či mandlí. Hotovou kaši pak můžeme dozdobit ovocem, popřípadě ho do ní zamíchat na posledních 5 minut vaření. Já do té své přidala i trochu nakrájeného banánu, mimo toho na ozdobu. Kaše byla nezvykle sladká, možná na můj vkus až příliš, takže příště patrně razantně uberu na medu. Ale jinak měla dost nezvyklou chuť, oproti ovesným kaším, na které jsem zvyklá. Nicméně, snídaně na jedničku!  

Dobrou chuť! :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat