neděle 9. dubna 2017

Knižní březen 2017

Státnice se blíží každým dnem, a já pořád nemám dopsáno. A tak i přes fakt, že jsem musela přelouskat knihy o informačních účetních systémech nebo o metodách hodnocení investic, stále si zvládám nacházet čas na večerní čtení u skleničky vína. Tomu tedy vděčím především televizi, ve které se poslední dobou neděje absolutně nic...

Tento měsíc tak opět alespoň dvě knížky, a to sbírka novel Babí léto od Magdy Váňové a román Život po tobě od Jojo Moyes. 


Babí léto (M. Váňová)
Tato kniha obsahuje tři novely s poutavým příběhem a nepředvídatelným koncem, které jsou všechny spjaty s babím létem. První vypráví o stárnoucím a kdysi slavným klavíristovi, který se zamiluje do mladé a povrchní dívky. Tato láska by ho nebýt jeho zralé a pečující bytné zabila. Ve druhé novele se seznámíme s temperamentní Doris, která i v pokročilejším věku diriguje celou rodinu a nepřipouští jakoukoliv vzpouru či změnu oproti jejím plánům. Netuší však o tajném životu obou svých dcer i svého manžela. Třetí příběh spojí dvě mladé ženy zklamané životem, které jsou jako jing a jang. Podnikavá Marta, hledající smysl života, přemluví nadějnou kuchařku Gabrielu, aby si otevřely vlastní restauraci. Jejich osud se však zamotá natolik, že mají dohromady nejen podnikání, ale i manžela a milence.  

Oproti běžným knihám od Magdy Váňové, mé oblíbené české autorky, je Babí léto ve své jedinečnosti překvapivým dílem, které si nalezlo cestu do mého srdce. Byť mám raději její delší romány, které jsou neskutečně poutavé a s každou další stránkou dokáží překvapit, tyto tři novely, z nichž mne nejvíc oslovila ta poslední, pokaždé dokázaly nějakým způsobem stvořit něco nečekaného. Výborná záležitost k odpolední kávě nebo večernímu posezení s vínem. 

žánr: česká literatura, román
Rok vydání: 2014
Počet stran: 240
ISBN: 978-80-7244-354-3

Život po tobě (J.Moyes)
Jak moc se změní náhled na svět, když ztratíte milovanou osobu? S takovým dilematem se potýká Louisa Clark, která přišla o muže, do něhož se překvapivě zamilovala. Louisa zůstala sama,, zlomená a smutná v novém bytě od Willa v Londýně. Po vážném úrazu se musí na čas vrátit domů k rodičům a všechny vzpomínky na rodné město se vrátí. I přes to, že se snaží stavět nové základy na terapeutických sezeních, je velice nejistá a její život plyne ve stále stejných kolejích. Až teprve záchranář Sam se snaží vrátit ji do života. (Ne)příjemným překvapením, které Louisu absolutně vyrve z dosavadního života, se stane Lily - šestnáctiletá dcera Willa, která se jednoho dne zjeví na prahu jejího bytu. Louisin život se rázem převrátí naruby.

Jak jste jistě uhodli, tento román navazuje na bestseller Než jsem tě poznala, který se dočkal i filmového zpracování. Skočila jsem po něm jako divá, protože předchozí román mne zcela zasáhl. Jeho konec jsem obrečela, jako už dlouho žádnou knihu. Logicky mne tak zajímalo,  jak Louisin život pokračuje. A byla jsem příjemně překvapená. Přestože se nedá říct, že by toto pokračování mělo takový náboj čtivosti a zajímavosti, nakonec to bylo milé počtení s několika velice překvapivými momenty. Stojí za přečtení, především pokud jste četli předchozí román.

originálně After You
žánr: světová literatura, román
Rok vydání: 2016
Počet stran: 400
ISBN: 978-80-249-3293-4

Žádné komentáře:

Okomentovat