pondělí 17. dubna 2017

Velikonoční mrkvové mini muffiny

Nebo cupcakes. Vždyť je to jedno, já v tom pořád nevidím rozdíl. Každopádně mám moc ráda tyto mini dobrůtky - pokaždé jsem zatím dělala místo klasické velké bábovky několik menších, nasáklých rumem a kokosem (recept TADY). Letos jsem však našla pečící formu na menší verzi muffinů a naprosto jí propadla. A musím říct, že můj první pokus o mrkvovou verzi dopadl nad očekávání nebesky! :) 


Na přibližně 27 mini dobrůtek bude potřeba: 

  • 2 vejce
  • 2 mrkve
  • 50g krupicového cukru
  • 150g hladké mouky
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 100ml slunečnicového/kokosového oleje
  • nasekané oříšky (lískové, vlaššské, mandle,...)
  • sůl
  • skořice
  • 250g kvalitního tvarohu
  • 80g bílé gervais

Mrkve oloupeme a nastrouháme na jemno. Vajíčka vyšleháme spolu s cukrem do pěny. Postupně do ní přidáváme nastrouhanou mrkev, špetku soli, olej, dle uvážení a osobních preferencí pak dané množství skořice a nasekaných ořechů. Na konec přidáme mouku a prášek do pečiva. Vše pozvolna vmícháváme a tvoříme těsto. Tím naplníme ze 3/4 připravené košíčky, a pečeme v troubě na 180° přibližně 25 minut. Na ozdobu smícháme gervais s kvalitním tvarohem (tedy takovým, který nepouští vodu) a dle chuti přisypáváme cukr. Můžeme zakápnout vanilkovým extraktem nebo citronovou či limetkovou šťávou (1 lžíce postačí). Směs necháme pořádně vychladnout, a teprve poté ji na vystydlé upečené muffiny naneseme. Můžeme posypat hoblinkami z hořké čokolády či jinak ozdobit. Cupcaky jsou přímo božsky nadýchané a já Vám slibuji, že se budou rozplývat na jazyku!

Dobrou chuť! :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat