středa 6. prosince 2017

Knižní listopad 2017

Listopad byl knižně více než vydařený. Do rukou se mi dostaly dvě fantastické knihy, české knihy, a ve finále se nemůžu rozhodnout, která byla lepší. Což je dost zvláštní, když připustím i to, že jedna je zábavná a druhá horor... Možná to má co dělat s tím, že jednu mi podepsal sám autor :) 

Tento měsíc Vám tak mohu s radostí představit hororový román Otrávené duše od Petra Švece a román Prvok, Šampón, Tečka a Karel od Patrika Hartla.  


Otrávené duše (P. Švec)
"Raskovice. Místo, kde čas ubíhá líným tempem poklidného maloměsta. Místo, kde byste mohli žít.Monika Kloučková dostává příležitost učit na zdejší základní škole a společně s přítelemvyhlíží novou životní kapitolu. Šťastné chvíle však blednou pod tíhou nočních můr a podivných událostí, jejichž střípky se skládají v hrůznou mozaiku.Městečko sužuje démonická bytost prahnoucí po krvi a utrpení. Není zvyklá prohrávat, tentokrát však narazila na důstojnou soupeřku. Dokáže ji zlákat do svých řad? Námluvy mohou začít. Monika stojí před nelehkým úkolem. Aby se vzepřela silám, které ji touží ovládnout, bude muset probudit odvrácenou stranu svojí duše. Silnější, odhodlanější… a temnější. Raskovice. Místo, kde zlo sílí každým dnem. Místo, kde byste mohli zemřít." (zdroj: Databáze knih

Tato kniha je pro mne výjimečná především tím, že ji napsal můj kolega. To se běžně nestává, abyste měli na patře spisovatelskou hvězdu. Vyjma velice milého věnování na přední stránce právě od Petra se mi kniha zalíbila na první pohled. Její obal mi silně připomněl Stephena Kinga, mého nejoblíbenějšího autora, jehož sbírku knih neustále rozrůstám. Fakt, že se jedná o hororové téma mne příjemně navnadil, byť jsem zpočátku byla trochu skeptická - přeci jen, když je Váš hororový top mistr King, dá se očekávat, že ho jen tak něco nepřekoná. Otrávené duše mne v tomto ohledu mile překvapily. Po pár stránkách mne děj naprosto vtáhl do sebe a já s očekáváním hltala každý další řádek, jen těžko jsem si mohla vsadit na to, co přijde dál. Příběh mne udržoval v napětí až do samotného konce, který se mi velice líbil pro svou nápaditost a originalitu. Takže pokud chcete sáhnout po dobrém hororu od českého autora, mohu více než doporučit :)

žánr: česká literatura, horor
Rok vydání: 2017
Počet stran: 344
ISBN: 978-80-88088-86-8


Prvok, Šampón, Tečka a Karel (P. Hartl)
"Román vypráví s vtipným nadhledem příběh čtyř kamarádů. Autorem knihy je Patrik Hartl - autor a režisér divácky úspěšných her. Příběh je o čtyřech kamarádech, kteří si dvacet let po maturitě položí otázku, jestli žijí opravdu tak, jak chtěli, když jim bylo osmnáct. A protože si musí přiznat, že by sami ze sebe nejspíš byli zklamaní, pokusí se to změnit." (zdroj: Databáze knih)

Tento příběh byl pro mne také sázkou na nejistotu. Především proto, že jsem na něj moc chvály neslyšela, na rozdíl od zbylých děl Patrika Hartla. Ale překvapil mne stejně mile, jako kniha předchozí. Bylo velice jednoduché se do ní začíst a příběh mne neuvěřitelně bavil. Kolikrát jsem se u něj hlasitě zasmála. Když přišla řeč na první sázku v rámci životní krize, sama jsem se zamyslela nad tím, jestli by nestálo za to něco podobného vyzkoušet, i když možná v trochu jiné podobě... Lehké, hrozně čtivé a zábavné!

žánr: česká literatura, romány
Rok vydání: 2012
Počet stran: 236
ISBN: 978-80-905173-0-1

Žádné komentáře:

Okomentovat