neděle 5. ledna 2020

Banánovo čokoládové bábovičky

Nový rok a obecně vánoční atmosféra se pro mne nesla i nadále ve znamení pečení. Tento recept jsem za tu krátkou sváteční dobu stihla ozkoušet hned třikrát - na Vánoce s kolegy, na Vánoce s bráchou a na Silvestrovský mejdan. A i přesto, že po jeho přečtení na mě šly mrákoty, kolik ingrediencí je tam zapotřebí; výsledek byl v mém vylepšeném podání absolutně znamenitý! 



Co budeme potřebovat: 

  • 110g hladké mouky
  • 100g mletých lískových oříšků
  • 2 velké zralé banány
  • 100g zakysané smetany
  • 100g změklého másla
  • 120g třtinového cukru
  • 2 velká vejce
  • 100g mléčné čokolády
  • 1 lžíce holandského kakaa
  • 1 lžíce mleté skořice
  • 1 lžička kypřícího prášku
  • 3/4 lžičky jedlé sody
  • vanilkový extrakt/pasta/lusk
  • rum
  • špetka soli

Změklé máslo utřeme s cukrem, následně zašleháme vejce a vanilku. Ve druhé misce rozmačkáme banány se zakysanou smetanou do kašičky, následně je zašleháme do máslové směsi. Dále postupně vmícháváme veškeré sypké ingredience. Osobně jsem nehleděla na doporučené 2 lžíce rumu a naopak tam přilévala neustále tolik, abych měla těsto příjemně táhlé, jak se na bábovky sluší a patří. Nakonec nadrtíme mléčnou čokoládu na co nejmenší kousky a přidáme do těsta. Já jsem následně pro dochucení a vánoční atmésféru přidala do těsta přibližně 100g nastrouhaného kokosu. 

Bábovičky pečeme přibližně na 180 stupňů cca 30-40 minut. 

Dobrou chuť :) 


Žádné komentáře:

Okomentovat