sobota 7. prosince 2019

Podzimní ořechový dort

Uznávám, že na podzimní radosti už je tak trochu pozdě. Ale díky dovolené a všeobecnému shonu jsem nějak nestíhala dříve. Každopádně, šikovné ručičky i z tohoto podzimního dortu dokáží jistě vykřesat nějaké vánoční kouzlo. Chuťově podobné medovníku a jablkům, naprosto báječný sladký požitek! :) 

Zdroj: Apetit 


Co budeme potřebovat:

  • 6 vajec (oddělené žloutky a bílky) 
  • 180g krupicového cukru
  • 1 vanilkový cukr
  • 180g hladké mouky
  • 80g mletých vlašských ořechů
  • 50g rozpuštěného másla
  • 200g změklého másla
  • 300ml karamelového salka
  • 100g mascarpone
  • 110ml běžného salka
  • 100ml smetany ke šlehání (40%)
  • 200g tmavé čokolády (čím kvalitnější, tím lepší) 

Nejprve si vyšleháme bílky do pěny, přidáme krupicový cukr, vyšleháme sníh a dáme do chladu. Žloutky rozšleháme s vanilkovým cukrem a následně je jemně vmícháme do sněhu z bílků. Postupně vmícháme mouku a mleté ořechy, nakonec přilijeme zchladlé rozpuštěné máslo. Dortovou formu vymažeme máslem a vysypeme moukou. Vlijeme těsto a dáme péct na 170 stupňů na přibližně 45 minut. Následně necháme korpus zchladnout a následně ho vyndáme na mřížku. 

Změklé máslo utřeme s karamelovým salkem, přidáme mascarpone a umícháme v hladký krém. Korpus na několikrát prořízneme - podle toho, jak moc zruční jste, ale ideál jsou alespoň ty 3 vrstvy. Na každou vrstvu následně namažeme díl krému a poskládáme celý dort. Vrchní vrstvu seřízneme tak, aby byla rovná a natřeme na ni zbylý krém (měla by ho být už jen troška). Na bocích uhladíme přetékající krém, dort tak dostane hezký nádech. 

Nakonec si ve vodní lázni rozpustíme čokoládu společně se salkem a smetanou. Jakmile začne z hrnce stoupat pára, sundáme z plotny a mícháme do úplného rozpuštění čokolády. Necháme zchladnout, čas od času promícháne. Jakmile poleva začne pomalu tuhnout, rozetřeme ji na dort. Můžeme pouze na vrchní část nebo, stejně jako já, necháme volně přetékat po stranách dortu. Na vršek nasypeme pár nadrcených vlašských ořechů a necháme chladit ideálně přes noc. 

Dobrou chuť :) 

1 komentář:

  1. Já, ač jsem kuchařka, tak jsem na pečení hrozné kopyto. Jako nevadí mi litinové pánve, vaření, pečení masa a tak dále. Ale jakmile se mám držet striktního cukrářského receptu, tak jsem totálně nahraná. I proto mám ráda, když to někdo umí. A tohle teda vypadá moc pěkně! Jako jen se to na člověka směje.

    OdpovědětVymazat