čtvrtek 13. února 2020

Red Velvet: Be My Valentine

Ačkoliv Valentýna odjakživa neslavím, letos mě potřeba lásky tak nějak nechce pustit. A tak jsem pro kolegy vdechla klasickému receptu na Red Velvet trochu té zamilovanosti...


Co budeme potřebovat: 
  • 110g hladké mouky
  • 20g kukuřičného škrobu
  • špetku soli
  • lžičku holandského kakaa
  • 60g změklého másla
  • 150g cukru krupice
  • 1 vejce
  • 3 lžičky vanilkového extraktu
  • 150g kysaného podmáslí
  • gelové červené potravinářské barvivo
  • 1 lžička octa
  • 1 lžička jedlé sody
  • 300g sýra Philadelphia 
  • 200g mascarpone
  • 200g smetany ke šlehání
  • 100g cukru krupice
  • mandlový marcipán
Na začátek si připravíme dvě formy, které vymažeme máslem a vysypeme moukou. Ideální velikost je průměr 18cm, nicméně já je pekla ve 24cm a také to šlo - akorát jsem neměla 4 patra, ale jenom 2. Mouku, škrob, sůl a kakao prosejeme do mísy. V druhé míse ušleháme máslo s cukrem do světlé pěny, vmícháme vejce a vanilku. Ve třetí misce pořádne rozmícháme barvivo s podmáslím - čím sytější rudá, tím lepší. Do máslové pěny vmícháme postupně střídaně jak moučnou směs, tak obarvené podmáslí. Vznikne hladké sametové těsto. Do malé sklenice dáme ocet a přisypeme sodu. Směs ihned po kontaktu začne pěnit - okamžitě promícháme do těsta. Těsto rozdělíme do připravených forem, uhladíme a pečeme cca 30 minut na 175 stupňů. Po upečení necháme korpusy vychladnout a následně je rozřízneme vpůl - vzniknou tak 4 pláty. 

Krém připravíme až před sestavením dortu. Nejprve si vyšleháme smetanu s cukrem, následně do ní vmícháme sýr, mascarpone a vanilku. Na začátku šleháme na nízké otáčky, postupně přidáváme na intenzitě. 

Na servírovací tác dáme první plát korpusu, který potřeme vrstvou krému. Přiložíme druhý plát a jemně přitlačíme. Takto pokračujeme do kompletního sesatvení dortu. Nakonec jeho vršek a strany pokryjeme zbylým krémem a uhladíme. Pro dozdobení si marcipán rozdělíme na 3 části a každou obarvíme - první s použitím pouze trošky barviva, druhé tak nějak středně a třetí pořádně do tmava. Jednotlivé části vyválíme do tenka. Pak dle vlastního estetického cítění vykrajujeme a zdobíme. 

Dobrou chuť :) 


2 komentáře:

  1. Red Velvet je můj oblíbený dort a musím říct, že vám se skutečně povedl. Já jsem taky nadšená amatérská pekařka, která se ale přihlásila do prvního ročníku Peče celá země. Bohužel neúspěšně jsem neprošla castingem, ale i tak skvělá zkušenost. Pana Maršálka jsem znala už před tím a jeho kuchařky, nebo spíše cukrářky, patří k tomu nejlepšímu, co moje databáze knih o gastronomii obsahuje. ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Red Velvet mám v plánu letos udělat příteli k narozeninám, které má příští týden a tak hledám ideální recept :) doufám, že se mi povede aspoň tak dobře jako tobě, vypadá skvěle! Chci udělat něco nevšedního, i přesto, že je vánoční čas, chci upéct něco víc mimo vánoční náladu. Ještě že mám většinou ingrediencí koupených na pečení cukroví, které jsem pořídila ve slevě a chybí mi jen marcipán :)

    OdpovědětVymazat