pondělí 17. srpna 2015

Pixely se vrací do módy

Na trailer k filmu Pixely jsem koukala už dlouhou dobu. A taky jsem si říkala, jak hrozná to bude prkotina. Nicméně jsme jednoho sychravého a upršeného nedělního večera zkrátka neodolali touze zašít se do kina a los padl právě na tento film. Hned v úvodu musím říct, že jsem byla velice mile překvapena a z kina odcházela rozesmátá jak už dlouho ne. 

Následující článek může obsahovat spoilery.


Hned v úvodu nás film vrátí zpátky do osmdesátých let, kdy děti rozjařeně chodily do videoheren a za pouhých 25 centů mohli zachránit svět ve Space Invaders. Nahrávka her z jednoho mistrovství se pak vložila do časového pouzdra, které NASA společně s jinými materiály tehdejší kultury vypustila do vesmíru ve snaze kontaktovat případný život na cizích planetách. O několik let později mimozemšťané skutečně odpověděli, nicméně jinak než svět doufal - pojali to jako vyhlášení války a na svět vyslali bojovníky z her tehdejší doby - Pacmana, Donkey Konga, Galagu, Centipede a Space Invaders; a zástup desítky dalších. Bitva o Zemi může začít.


Už jen samotný fakt, že se vrátíte do dětství a na plátně spatříte mladičkou Madonnu nebo Donkey Konga je prostě úžasný. Tedy alespoň pro nás, kteří si ještě takové doby buď pamatujeme nebo jsme se narodili ne dlouho po nich. Mladší ročníky s tím budou mít asi trochu větší problém - a například ani já, ročník 93, jsem nepoznala zcela všechny pixelové hrdiny, na kterých jsme kdysi ujížděli všichni. Nicméně ty hlavní ano a to na tom je asi nejdůležitější. A fakt mě mrzelo, když ve filmu pak zastřelili pixelového šmoulu, ten mrňous byl úžasnej... Navíc se mi líbila i myšlenka toho, že dřívější hry měly určitý systém a podle něj se dalo hru vyhrát; kdežto dnešní hry jsou naprosto bez logiky a jde v nich jen o samovolné přežití či umlácení všeho, co se na Vás vrhá - nemluvě o nevhodnosti akčních stříleček a krveprolití pro menší děti. 

Celé akční komedii šéfuje Adam Sandler, a to ne jen jako herec, ale také jako producent. Jeho komediální talent je neměřitelný a já osobně ho mám jako komediálního herce opravdu ráda. A tak mne nezklamal ani v tomto snímku. Celý film totiž provází zcela neopakovatelné hlášky a vtipné scény, u kterých se chtě nechtě zasměje každý. A právě jejich přehršel může za to, že si paradoxně nepamatuji ani jednu. Taky jsem se hodně smála. Mimoto má film naprosto bombastický soundtrack v podobě starých známých šlágrů, jako například We will rock you

Jediné mínus bylo to, že film byl v kině dabovaný. Někomu to nevadí, spíš naopak. Ale já prostě český dabing fakt nemám ráda a málokdy se stane, že je film dobře nadabovaný. Rozmlsaná z trailerů bych tak preferovala originální znění. Nicméně líná hledat pořádný trailer s titulky sem hodím ten český a doufám, že mi bude odpuštěno. 



Za mě to byla opravdu skvělá komedie. Uznávám, že občas bylo plátno spíš přepixelované a rozumově je to hrozná blbost, ale vzhledem k celému snímku to byl naprosto jedinečný zážitek plný smíchu. Palec nahoru! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat