pátek 22. dubna 2016

Acai Bowl

Venku se nám to začíná konečně hezky slunit a na každém kroku ve městě na mě číhají jahody. Tak to by bylo, aby se z nich nedala udělat nějaká skvělá snídaňová bomba. A tak se vracím k instagramovému lákadlu z doby před dvěma měsíci - acai bowl. Že nevíte, co to je? :) 


Nejprve si řekněme něco o tom, co je tedy vlastně ta acai? Acai je plod palmy Acai, rostoucí v oblastech Střední a Jižní Ameriky. Vypadá obdobně jako borůvka, jen s trochu exotičtější chutí - lehce trpká, s přívlastky čokolády a borůvek. Bobule acai jsou jedny z nejsilnějších přírodních antioxidantů. Pokud se chcete dočíst více o této plodině, skvěle se k tomu hodí tyto webovky

K dostání je v Bazalce ve dvou formách - levnější 80g prášek za cca 300 korun, potom dražší varianta za skoro 400. Dejte si ale pozor, až ji nebudete moct najít a budete se na ni ptát. Dobrá rada pro všechny, nebuďte jako já! Nakráčela jsem si to do Zdravíčka a po chvíli hledání jsem to vzdala a zeptala se prodavačky "Máte ´akaj´ prosím?". Podívala se na mě jako na blázna a zdvihla jedno obočí do zcela nevídaných výšin. "Myslíte ´asají´?" ... Tak pardon, že si ji kupuji poprvé. Díkybohu ji měli jenom v tabletkách, takže jsem šupajdila do Bazalky a tam už jsem byla chytřejší. 

No a teď recept na acai bowl. Na snídani pro dva budete potřebovat: 
  • přibližně 10 jahod
  • hrst až dvě borůvek, dle velikosti
  • hrst malin
  • 1 banán
  • 2-3 lžíce ovesných vloček
  • 1-2 lžičky acai
  • kokosové mléko

Veškeré ingredience, kromě mléka, vložíme do mixéru a rozmixujeme do jemna. Podle toho, jak moc chceme mít směs hustou, ji ředíme kokosovým mlékem. Za mě byla tak akorát, takže jsem ji mlékem zbytečně neředila. Směs poté přelijeme do mističky. Podávat ji můžeme s nakrájeným banánem a musli či granolou. Ta moje je pekanová, ze Zdravíčka, a nemohu na ni dopustit. I když k acai směsi je poněkud tvrdá a jen tak nezměkne, takže příště sáhnu patrně po jiné musli směsi. Jinak však acai bowl byla absolutní lahoda, dopřát si po ránu něco takového je prostě slast :) 

Dobrou chuť! :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat