středa 10. srpna 2016

Dýňová polévka

Nevím jak u Vás, ale u nás v Hradci bylo dneska vážně příšerné podzimní počasí. A tak, když jsem šla domů od kadeřníka kolem zeleniny a viděla ty oranžovoučké dýně naskládané na sebe, nemohla jsem odolat. Najednou jsem na tuto podzimní pochoutku dostala tak příšernou chuť, že jsem neváhala a okamžitě otevírala peněženku. U plotny se mi tak sbíhaly sliny, jako za celé léto ne. A tak se nejde nepodělit :) 

I když je nutno se omluvit za ne úplně košér fotku. Měla jsem prostě strašlivý hlad a vražednou chuť a odmítala jsem si tuhle dobrotu nechat vychladnout. Takže chybí i ozdobný smetanový přelití, ale což :)


Na hrnec polévky budeme potřebovat:
  • 1 dýně hokkaido
  • 2 brambory
  • 1 cibule
  • 2 stroužky česneku
  • 750ml zeleninového vývaru
  • smetana či kokosové mléko
  • kousek zázvoru
  • 1-2 menší chilli papričky
  • kari, pepř, sůl

Nejprve si nakrájíme cibuli, česnek, zázvor a chilli na menší kostičky. Do hrnce vlijeme trochu olivového oleje a tuto směsku osmahneme do měkka. Poté přidáme na malé kostičky nakrájené brambory a dýni (na to pozor, dýně Vašemu krájení úplně naproti nepůjde, sama jsem si nejednou málem zapíchla nůž do ruky), posypeme kari kořením a orestujeme. Zalijeme 200ml kokosového mléka (kdo nemá rád, lze použít smetana, ale já mám radši tu kokosovou variantu - dodá tomu úplně jinou dimenzi chutí) a 750ml zeleninového vývaru. Necháme podusit doměkka. Polévku následně přelijeme do mixéru a rozmixujeme do jemné konzistence. Pokud chceme polévku řidší, můžeme ji ještě zředit kokosovým mlékem (smetanou). Následně ji dochutíme solí a pepřem dle vlastní chuti.

Obdobnou variantou je tento postup: osmahnout si nakrájenou dýni na másle, následně přidat brambory a nakrájenou cibulku. Lehce vše osmahnout, poté přilít přibližně 1l vývaru a vařit doměkka. Teprve po rozmixování pomocí smetany naředit do požadované hustoty a dochutit dle potřeby. Tato varianta je mnohem rychlejší a méně náročná, nicméně není natolik lahodná jako ta první.

Servírovat lze jen tak, posypanou dýňovými semínky; nebo naopak s osmahnutými krutóny či dýňovou kostkou. 

Dobrou chuť! :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat