sobota 24. září 2016

Jak jsem podstoupila laserovou depilaci

Vzhledem k tomu, že jsem se v oblasti pupíku dost nechtěně potatila (jednoduše řečeno, rostou mi tam hnusný černý chloupečky chloupky chlupy jak blázen pro hroznou ostudu!), letos v květnu jsem se rozhodla dát jim snad definitivně vale a nechat si je trvale odstranit. Pro ty z Vás, kteří o laserové depilaci nikdy neslyšeli, nebo slyšeli ale váhají, jsem připravila článek o průběhu takového zákroku.

Nejprve jsem hledala na internetu. Očividně je dnes hodně možností a míst, kde laserové depilace provádí. Já ale na doporučení sáhla po Estetickém laserovém centru ESTELA ve Fakultní nemocnici tady v Hradci Králové. Především právě proto, že v nemocnici by asi nic špatného nebylo. Poté, co jsem si přečetla i pár recenzí, tak jsem neváhala. 

Když jsem měla vybráno, zkontaktovala jsem centrum e-mailem. Popsala jsem svoji situaci, ptala se na cenu a na počet zákroků, prostě na co se připravit. Druhý den jsem dostala následující odpověď: 

"Předpokladem pro úspěšnou laserovou depilaci - tedy trvalé odstranění nebo výrazná redukce (u hormonálních změn) chloupků jsou minimálně 4 návštěvy, mezi kterými jsou 3-4 týdny přestávka. Toto ladíme velmi individuálně a s ohledem na reakci na první ošetření laserem. Cena ve Vámi vybrané oblasti je 500-1.500 Kč za ošetření. Stanovuje se dle intenzity porostu. Absolutní podmínkou pro úspěšnou trvalou depilaci je ošetřování tmavých chloupků. Ošetření v ordinaci trvá řádově 10 minut. U citlivějších klientek je mírně bolestivé, lze použít znecitlivující krém. Před ošetřením u nás v ordinaci je nutné mít chloupky narostlé do délky 1-2mm."


Neváhala jsem pak ani vteřinu a okamžitě volala do ordinace, abych se mohla dohodnout na první návštěvě. Měli poměrně plno, takže jsem měla jít na první sezení až za tři týdny, 7. června. Ještě téhož večera jsem si naposledy s láskou trhala chlupy se sadistickým potěšením, že budou mít brzy utrum. Když jsem pak týden před první návštěvou pomalu ani nechtěla chodit venku v plavkách, jelikož jsem si je musela nechat narůst do pro mně obřích a nevídaných rozměrů, nemohla jsem se dočkat. Nemluvě o tom, jakou srandu si ze mě dělal přítel a říkal mi Ty můj chloupečku... 

1. ošetření
Paní doktorka (sestřička, dermatoložka, estetická poradkyně, čarodějka ze země Oz či jak to nazvat) mne uvedla do ordinace a vše mi znovu vysvětlila. Zeptala se mě také na to, zda nejsem těhotná nebo neberu nějaké prášky na cokoliv. Při zmínce o mé snížené funkci štítné žlázy řekla, že by to mohlo celý zákrok prodloužit, nicméně že mne nechce strašit, jelikož je to u každého zcela individuální. Také mne informovala o tom, že laserem chloupky nevypadají samy. Naopak, po řádově dvou hodinách, kdy celý laserový paprsek doběhne až ke kořínkům, si je mám vytrhat epilátorem či pinzetou. Finančně to pak vyjde na 500 korun za sezení, čili dohromady na 2 tisíce - popřípadě, pokud bych poté měla docházet ještě na nějaká další sezení, jejich cena se sníží. 

Poté už jsme přešly k samotné akci. Lehla jsem si na lehátko a dostala srandovní brýle, jako z filmu Karlík a továrna na čokoládu, a mohlo se začít.  Paní doktorka mne upozornila, že to skutečně nebude příjemné. Když mi přiložila k tělu laser poprvé a ozvalo se krátké pípnutí, měla jsem chuť zažádat o ten znecitlivující krém, o kterém mi psala. Ale nechtěla jsem vypadat jako posera. Takže jsem zatnula zuby a celých 5 minut do sebe nechala ´svítit´, což bylo asi tak příjemné, jako kdyby Vás do špeku někdo píchal pořádnou jehlou. Úplně si neumím představit, že bych tam šla na odstranění chloupků na nohou nebo nedej bože na frndě... Nicméně se na nic neptala a podle počtu píchnutí to brala skutečně velice pečlivě, dokonce jich vzala víc než jsem čekala. Po zákroku vypadaly chloupky jako připálené. Teda dva z nich dokonce byly spálený, ty dva největší. A taky to docela bolelo, zvlášť když jsem si přes břicho pak opět přetáhla tílko. Doma jsem jako největší hrdina pak chodila v podprsence, protože to bylo prostě nesnesitelný. Ale neberte to zas tak brutálně doslova, já jsem skutečně na bolest hrozná citlivka. Každopádně, po těch 2 hodinách mne v tom přestalo tikat a občasně bolet a tak jsem se chopila epilátoru a s vidinou nejhoršího se pustila do trhání. Kupodivu mne to vůbec nebolelo. Očividně to bylo pořádně otupěné po všem tom vypalování. 


2. ošetření
Byla jsem neuvěřitelně překvapená, že s blížícím se datem chloupky jako zázrakem zpomalily svůj růst, a to tak, že docela brutálně. Změna to byla fakt veliká, hrozně mě to těšilo. Šla jsem tak na druhé ošetření s pocitem, že mi nebude mít takřka co vypalovat. Byla jsem samozřejmě dost bláhová, jelikož mě paní doktorka vskutku nešeřila a vypálila mi i mikroskopické počátky chloupků. Příjemné to bylo naprosto stejně, jako minule - čili nic moc. Nemluvě o chvíli, kdy mne požádala o rozepnutí kraťasů, že mi vezme i těch pár chloupků "zespoda", které mi rostou. Tak jako lem, řekněme. Píchlo to tak brutálně moc, že jsem ji okamžitě zarazila, že to přežiju, že tam mi ty chloupky opravdu zas tolik nevadí. Očividně jsem ji tím neuvěřitelně pobavila. Tak to máme opět za pět set a za tři týdny znovu, slečno!

Vzhledem k tomu, že jsem těm černým potvorám nedala šanci růstu, nebyla jsem ani popálená. Dva delší, tedy asi tak milimetrové, byly připálenější, ale jinak jsem měla pupík zcela bez bolesti a bez škrábnutí. Spokojenost? Maximální.


3. ošetření
Pokrok byl tentokrát už takřka dokonalý. Rozdíl oproti tomu, jak to vypadalo před první návštěvou v Estelle je neuvěřitelný - jak je patrné z obrázku níže. Nějak jsem si nemohla zvyknout, že si tak dvakrát do týdne nemusím prohlížet bříško s pinzetou v ruce. Na třetí ošetření jsem tak dorazila v radostné náladě. I paní doktorka zhodnotila, že to je skvělý. Akorát mne upozornila na to, že vzhledem k panujícím vedrům venku je kůže hodně citlivá, a že ji tam ten den hodně ženských říkalo, že to bolí mnohem víc než kdy jindy. No jupí. Jasně, že to tak bylo, bolelo to zase jako poprvé, snad i ještě o něco víc. Což jsem absolutně nečekala. Nicméně paní doktorka si se mnou vždycky přes celý zákrok mile povídá, přijdu si pak jak někde na kosmetice nebo u kadeřníka. Tak aspoň pro ten pocit lehčího uvolnění, než jsem zase vykvikla, že zrovna tenhle chloupek co ozářila dvakrát za sebou, píchnul jako blázen.

Po zákroku jsem nebyla popálená (čili to tak bylo opravdu jenom tehdy poprvé) a vytrhání chloupků epilátorem nebolelo. Těšila jsem se, že na čtvrtém ošetření vydám svou poslední pětistovku, a pak adieu, chlupy!


4. ošetření
Poslední oficiální ošetření přede mnou. A jak to tak bývá u zákonů schválnosti, že se něco pokazí, aby ta Vaše radost nebyla tak veliká. Chloupků pár narostlo, rozhodně víc než před minulým ošetřením. Každopádně byly slaboučké a vzhledem k tomu, že jsem jednak byla u moře a druhak jsem těsně před posledním ošetřením byla nemocná, tak je prý možné, že to bylo kvůli tomu. Takže nezbylo nic jiného, než zatnout zuby a nechat se zase takzvaně opíchat laserem, a dohodnout se na poslední páté ošetření. Díkybohu, alespoň cenově už jsme se dohodly na takové symbolické 50 koruně, aby to moji peněženku už tolik nebolelo. A já jenom doufala, že to páté už bude skutečně definitivní.

5. ošetření
Naprosto poslední sezení u milé paní ošetřovatelky. Poslední popichování laserem, poslední nepříjemné chvilky, ale také poslední pokecání. To vše za symbolických 50 korun a plnou spokojenost se vším.


Po tom všem jsem hrozně ráda, že jsem to celé podstoupila. I když to bylo krajně nepříjemné, nebylo to nic co by jeden nevydržel (i když si teď neumím představit, že bych šla třeba na třísla nebo víc, vzhledem k tomu, že čím silnější chlup tím víc to bolí, dámy...). Dohromady mne to stálo 2.050 korun, což je takhle v rozložení 15 týdnů pro každou peněženku malina. A výsledek rozhodně stojí za to. Na té poslední fotce to není ani tolik vidět, spíš to vypadá jako pupík nějaké cikánky, ale jsem opravdu spokojená. Chloupky přestaly růst a kdyby se přeci jen čas od času nějaký vyloupl, od čeho mám hodně rychlý epilátor? Nemluvě o tom, že už rozhodně nikdy neporostou takové, jaké byly před prvním zákrokem.

Sami přemýšlíte o laserové depilaci a ještě váháte, zda to funguje? Za mne je to jedno velké ano. A pokud se bojíte, není problém přijít na první návštěvu jenom ve formě konzultace ohledně peněz a efektivity. 

Žádné komentáře:

Okomentovat