čtvrtek 27. dubna 2017

30ti denní výzva Začni s jógou

Po dokončení 30ti denní výzvy Pružná a pevná, o které jsem nedávno také psala, jsem si říkala, jak lehké to bylo a že bych určitě zvládla další. Když tento tým instruktorů vydal novou výzvu se zaměřením na jógu, ještě ten den jsem nadšeně platila a hned následující neděli začala. Bohužel, tentokrát se mi nepovedlo dojet výzvu do konce...



Výzva Začni s jógou jako taková je sestavena na základě zaměření na různé oblasti, každý týden jednu. První týden byl o zpevnění středu těla, druhý týden přišlo na řadu zpevnění zádových svalů a paží, třetí týden šlo o zpevnění stehenních a hýžďových svalů, a zbytek výzvy se opakovaly jednotlivé ásany a sestavy. Skutečně velice komplexní cvičení na celý měsíc. Pokaždé šlo o pět dní cvičení a dva dny volna - zcela ideální je tedy začít v pondělí a nechat si tak dva volné dny na víkend. Já si to tedy trochu upravila, začala jsem v neděli, abych tak měla volno v pátek a v sobotu (znáte to, hospody, posezení, a tak...). A jak to tedy přibližně celé vypadalo? 

Vesměs každé cvičení trvalo přibližně hodinu. Na začátku bylo samozřejmě důležité naučit se správně dýchat, sedět vzpřímeně, ale zároveň uvolněně. Jenom rozcvička byla většinou v řádu čtvrt hodiny. Dále se nacvičovaly jednotlivé ásany (tedy jednotlivé jogínské pozice, jejichž originální názvy jsou prostě nevyslovitelné) a závěrečné relaxační cvičení. To bylo natočené u vody, takže v případě cvičení hezky doma v tichosti Vám příroda přišla rovnou do pokoje! Po předvedení a naučení všech ásan toho týdne se přešlo ke cvičení v sestavě, kde se všechny tyto prvky spojily do uceleného cvičení. Kolikrát to bylo velice složité se do jednotlivých sedů či pozicí zamotat nebo protáhnout, základem však bylo stále správné dýchání. 


Dle mého osobního názoru se ale výzva moc nepovedla. Rozhodně ne, pokud jste byli zvědaví a hrozně dlouho jste si - stejně jako já - říkali, že byste na jógu chtěli začít chodit. Cvičení rozhodně není nic lehkého a hned v prvním týdnu jsou to poněkud náročnější pozice. Když videa viděla známá, která jógu cvičí, zhrozila se, že nic takového hned ze začátku rozhodně nedělala. I mě to dávalo dost zabrat a hlavně jsem hned na začátku, v podstatě hned druhý den, byla šíleně zklamaná - určité pozice už vyžadují přece jenom nějaký ten um, nebo alespoň umět sedět s nataženýma nohama a nepadat přitom na záda... Abych to ale celé nezazdila, nic hrozného to nebylo (byť mi to vzalo veškerou chuť cvičit) a já se přitom pokaždé fantasticky uvolnila a zrelaxovala. Někdy dokonce až moc - zvlášť tehdy, kdy jsem cvičila dost pozdě večer a u rozcvičkového dechu prostě usnula. Asi po týdnu jsem začala pravidelně chodit mimo dvou tréninků pole dance ještě jednou týdně na crossfit s přítelem, navíc jsem nastupovala na novou pozici v práci a musela psát diplomku, a už jsem to prostě časově nestíhala. 

Ve finále jsem však ani tolik nelitovala, že jsem výzvu nedokončila. Jednak se k ní mohu kdykoliv vrátit, stejně jako u předchozí výzvy i zde videa zůstávají po zakoupení dostupná. Za druhé to bylo prostě na začátek trochu moc narychlo. Je mi jasný, že se takováhle cvičení nedají zpracovat zrovna dopodrobna a asi nikoho by takhle online nebavilo týden dělat jenom dýchání a lotosové sedy. Ale je to prostě potřebný základ. Takže ve finále tohle byl za mě trochu horší krok než Pevná a pružná. Nicméně na zkušenou to byl fajn týden. A já si už teď brousím zuby na výzvu v twerkování, která mě šíleně láká, ale to až budu vědět, že na něco takového budu mít skutečně čas :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat