pátek 17. listopadu 2017

Knižní říjen 2017

Na říjnové počtení jsem se hrozně těšila. Nedopadlo to sice nijak valně, byla jsem schopná přečíst sotva dvě knížky, ale na obě jsem se těšila jako malé dítě! Jednak proto, že jedna z nich se týká mého nejzamilovanějšího seriálu; a ta druhá potom proto, že je to prostě skvělá detektivka od skvělého spisovatele. 

Je mi potěšením se zmínit o detektivním románu Netopýr z pera Jo Nesba a dlouho očekávané knížce Rychleji mluvit nedokážu od Lauren Graham. 



Netopýr (J. Nesbo)
"V Austrálii je nalezena mrtvá norská dívka. Vše poukazuje na to, že byla znásilněna a zavražděna. Oddělení vražd osloského policejního ředitelství vysílá do Sydney kriminalistu Harryho Holea, jehož úkolem je sekundovat místní policii při vyšetřování. Zároveň si zde má Harry odpočinout od problémů s alkoholem i psychických potíží. Při autonehodě totiž jeho vinou zemřel mladý kolega. Pasivně přihlížet a jen radit však Harry neumí, a tak se ve vyšetřování začíná navzdory nelibosti australských kolegů silně angažovat, zvláště poté, co vyjde najevo, že nejde o jedinou vraždu a že má policie patrně co do činění se sériovým vrahem. Harry se postupně dostává do prostředí pasáků, drogových dealerů, prostitutek, transvestitů, cirkusáků i boxerů a seznamuje se se světem a s legendami původních Austrálců a jejich prostřednictvím také s netopýrem - symbolem smrti..." (zdroj: Databáze knih)

První román ze série detektivních případů vyšetřovatele Harryho Holea. Nikdy jsem moc nechápala, proč je tato série tak strašně populární, nikdy jsem detektivky neměla ráda. V drtivé většině případů jsem již předem věděla, kdo je vrah a tím pro mne zbytek knihy ztratil svůj půvab. K Nesbovi se mne dlouho snažil přivést i táta, avšak bezúspěšně. Vše prolomila až letošní dovolená, na které jsem přečetla všechny dovezené knihy a jediná, která tam byla k dostání, byl právě Netopýr. Protože mi ho pak někdo rozmočil, domů jsem ho už nedovezla, ale zato jsem si ho koupila v Čechách a s radostí se do něj začetla. A víte vy co? Do posledního momentu jsem absolutně netušila, kdo by mohl být vrahem! Vše je tak brilantně popsané a zamotané, až z toho jde hlava kolem. Už teď se těším na druhý případ tohoto skvělého kriminalisty z pera skvělého autora!  

originálně Flaggermusmannen 
žánr: světová literatura, detektivky
Rok vydání: 1997
Počet stran: 408
ISBN: 978-80-87497-69-2

Rychleji mluvit nedokážu (L. Graham)
"Sbírka esejů od milované hvězdy seriálů Gilmorova děvčata a Rodičovství o životě, lásce a ženě z Hollywoodu, doplněná historkami z natáčení Gilmorových děvčat. Lauren Graham se pokouší na chvíli zastavit a ohlíží se za svým životem, sdílí s námi úsměvné historky z dospívání, když začínala kariéru herečky, až po dobu, kdy seděla ve svém přívěsu a koukala na trailer k seriálu Rodičovství a kdy se sama sebe ptala: „Líbí se to někomu?“ Otevřeně mluví o tom, jaké je to být single ve světě Hollywoodu („Nikdo nechápal, že jsem pořád sama.“) nebo o zkušenosti porotce v projektu Project Runway ("Je to, jako kdybych zažila totální módní blackout.“) V eseji "Jaké to bylo, první část" nás autorka vezme na procházku světem Gilmorových děvčat a především do světa „své“ Lorelai Gilmore. Esej "Jaké to bylo, část druhá" odhaluje, jaké to bylo, když se o devět let později k roli vrátila a co to pro ni znamenalo. O Lauren se ale dozvíte i jiné věci: jaké to bylo, když se pokusila stát se vegankou nebo další zážitky z natáčení a zákulisí Hollywoodu. " (zdroj: Databáze knih)

Gilmorova děvčata jsou má srdeční záležitost. Sledovala jsem je od jejich prvního dílu, vysílaného v Čechách, natáčela si je ještě tehdy na VHSky a dýchala každým slovem. Což je dost těžký - můj přítel to vždy trefně vystihuje větou "To je ten seriál, jak v něm nedokážou ani na vteřinu zavřít hubu"... Ke Gilmorkám se vracím dodnes, neustále si všechny série projíždím pořád dokola a dnes u nich velice ráda žehlím. Tato knížka byla dlouho očekávaná už jenom proto - nakouknout do světa Gilmorek, dozvědět se něco o skvělé herečce a i o pokračování seriálu. Lauren ale píše i o mnohých dalších věcech v lehce komickém duchu, snad jako by knihu napsala sama Lorelai Gilmorová. Knížka je ale určena právě a pouze skupince oddaných fanoušků seriálu - pochybuji, že kdo ho nemá rád by si z knihy něco odnesl... 

originálně Talking as fast as I can: From Gilmore Girls to Gilmore Girls, and everything in between
žánr: světová literatura, biografie, umění
Rok vydání: 2016
Počet stran: 208
ISBN: 978-80-7390-698-6

Žádné komentáře:

Okomentovat