neděle 14. října 2018

Knižní září 2018

Vždycky jsem se prsila tím, že přeci není absolutně žádný problém stáhnout během jednoho měsíce alespoň jednu knihu. No. Tak s tímhle chlubením oficiálně přestávám, protože v dospělém hektickém životě se to prostě nedá stíhat. Rozhodně ne v kombinaci s oddychem u filmů a vína, nemluvě o tom, že moje aktuální starosti jsou stále u držení tří květin při životě - natož až přijde nějaký mazlíček, chlap či dítě. 

Tentokrát Vám představím sci-fi Dallas 63 od Stephena Kinga a povídkovou knížku Ono samo se to... od Kristiny Hlaváčkové. 


Dallas 63 (Stephen King)
"Dne 22. listopadu 1963 otřásly Dallasem tři výstřely. Prezident Kennedy zemřel a svět se změnil. Kdybyste měli možnost změnit dějiny, udělali byste to? Stály by ty důsledky za to? Stephen King zve čtenáře na cestu časem do 50. let minulého století – pryč ze světa i-podů a mobilních telefonů do světa Jamese Deana a obrovských bouráků až ke dni, kdy bude JFK zastřelen, ledaže… Jake Epping je pětatřicetiletý učitel angličtiny na střední škole v Lisbon Falls, stát Maine, který si přivydělává učením v jednom vzdělávacím programu pro dospělé. Netrvá dlouho a Jake dostane od jednoho ze studentů slohovou práci – pochmurný, drásavý příběh vyprávěný v první osobě o jisté noci před padesáti lety, kdy se otec Harryho Dunninga vrátil domů a kladivem zabil jeho matku, sestru a bratra – a přítel Al, který vede místní bistro, Jakeovi prozradí tajemství: jeho skladiště je portálem do roku 1958. Vyšle Jakea na šílenou – a šíleně nemožnou – misi, při které se má pokusit zabránit vraždě Kennedyho. A tak začne Jakeův nový život pod jménem George Amberson v novém světě, kde žije Elvis, JFK, neklidný samotář Lee Harvey Oswald a krásná středoškolská knihovnice Sadie Dunhillová, která se stane láskou Jakeova života – života, který porušuje všechna běžná pravidla času. King svou neobyčejnou sugestivní mocí spřádá reálie a kulturu jiné doby do příběhu, který čtenáře pohltí eskalujícím napětím." (zdroj: Databáze knih


Stephen King je pisatelský bůh. O tom není třeba vést žádných spekulací. Nicméně je to předně mistr hororu a tak mne zarazilo, že by napsal sci-fi o Kennedym. Zvědavost a sběratelská vášeň mi nedaly, kniha putovala na můj noční stolek a já ji dychtivě otevřela. Zprvu mne naprosto nadchla a hltala jsem stránky jednu po druhé. Časem to však přešlo do klasického kingovského popisného psaní a já se jádrem knihy brodila jako neprůchodným močálem. Konec příběhu mne ale opět naprosto rozsekal a po zaklapnutí knihy jsem se ještě nějakou chvíli vznášela v melancholických myšlenkách, na Kinga překvapivě o lásce. 

originálně 11/22/63
žánr: světová literatura, román, sci-fi
Rok vydání: 2012
Počet stran: 736
ISBN: 978-80-7306-516-4


Ono samo se to... (Kristina Hlaváčková) 
"Vážně nejsem žádný střevo. Jsem prostě jen skutečný magnet na maléry. Vlastně jsem většinou jen nezúčastněný pozorovatel jaksi ve středu dění. Ale nemůžu za to. Vážně. Ono samo se to… Většinou. No uznejte, můžu snad za to, že mi samovolně vybuchují dýně, medvědi mi lezou do stanu, lepí se na mě zvířátka všeho druhu a různého počtu nohou? Se speciálním talentem na mužské jsem se narodila. Romantiku zvládám s neodolatelným kouzlem nešikovného klauna v obrovských botách a na poli milostných vztahů nejen úspěšně válčím, ale i prohrávám. Vesmír si ze mě stále utahuje. Je to komik! Takže dokud mě fakt něco nesežere nebo se nestane něco horšího, hodlám to brát s humorem.
Pojďte se pobavit na cizí účet. Můj." (zdroj: Databáze knih

Knížku jsem dostala dárkem od kamarádky a hned jsem věděla, že mám v rukou opět něco, co mohu číst naprosto kdekoliv. Jedná se totiž o humornou povídkovou knížku, kde jednotlivé kapitoly nejsou delší než pár stránek a nemají na sebe návaznost. Takže jsem si jimi krátila chvíle doma i na cestách. A musím uznat, že ačkoliv jsem k tomu na začátku byla dosti skeptická, nakonec jsem se u toho upřímně nasmála. Skvělý malý počin na okamžité odreagování!


žánr: česká literatura, humor
Rok vydání: 2018
Počet stran: 160
ISBN: 978-80-271-0828-2

Žádné komentáře:

Okomentovat