neděle 11. listopadu 2018

Knižní říjen 2018

Další nadílka kníže je tu! Tentokrát jsem nezahálela, podzimní počasí hold už neláká moc k výletům a spíše holduje večerům stráveným u dobré knihy. A já Vám předem prásknu, že jedna z nich je vážně skvost!! 

Tento měsíc Vám představuji román Šifra samotného Boha od Josého R. dos Santose a sci-fi Artemis od Andyho Weira. 

Pro tentokrát bez fotografie.. 


Šifra samotného Boha (José Rodrigues dos Santos) 
"Na schodech egyptského muzea v centru Káhiry osloví Tomáse Noronhu neznámá žena. Jmenuje se Ariana Pakravan, pochází z Íránu a u sebe má kopii dosud nezveřejněného dokumentu. Jde o starý spis s podivným titulem a záhadnou básní (v hádance). Nečekaným setkáním začne pro Tomáse vzrušující dobrodružství: zaplete se do nukleární krize s Íránem a odhalí nejdůležitější, ale nikdy nezveřejněný objev Alberta Einsteina, objev, který rozkryje to největší ze všech mystérií - vědecký důkaz o existenci Boha. 
Příběh o lásce, intrikách a zradě, pronásledování a duchovním hledání, díky kterému je odhaleno jedno z nejúžasnějších tajemství všech dob. Dos Santos patří v Portugalsku k nejčtenějším autorům a jen Šifry samotného Boha se prodalo přes 100 000 výtisků. Čtenáře především zaujalo, že vedle napínavého příběhu je kniha i objevným rozhovorem hlavních hrdinů nad klíčovými objevy 20. století, které jsou přehledně a čtivě vysvětleny." (zdroj: Databáze knih)

Na tuhle knihu mi dal tip můj nejbližší kolega. Po tom, co jeho slova podpořil ještě druhý, jsem si ji nakonec vypůjčila - nikde v knihkupectví jsem ji totiž nemohla sehnat. Prostě nebyla. I to podnítilo moji zvědavost. Jakmile jsem se začetla, nedokázala jsem s postupem času přestat. Typově se to dá srovnat s knihami Dana Browna, které všechny do jedné miluji. Tahle má ale naprosto dokonalou pointu v otázce samotného stvoření světa. Její konec mne natolik dostal, že jsem ještě několik dní poté přemýšlela nejenom nad tím, zda se mi líbí a souhlasím s tím; ale i nad tím, zda je něco takového vůbec možné. Vřele doporučuji!! 

originálně A Fórmula de Deus 
žánr: světová literatura, román
Rok vydání: 2006
Počet stran: 590
ISBN: 978-80-00-02192-8


Artemis (Andy Weir)
"Autor celosvětového hitu Marťan se znovu hlásí o pozornost milionů čtenářů: tentokrát sci-fi thrillerem z blízké budoucnosti – napínavou noir kriminálkou odehrávající se na Měsíci. 
Jazz Bašarová pracuje jako kurýrka. Občas i nelegálního, čili pochopitelně lépe zaplaceného zboží. Jak jinak přežít v Artemidě, jediném městě na Měsíci, když nejste bohatý turista nebo výstřední milionář? Když si tu poctivě vyděláte sotva na jídlo? Když ani příležitostné pašování nestačí na slušnější bydlení? Všechno se ale změní v okamžiku, kdy Jazz dostane nabídku provést velkou věc. A to za odměnu tak závratnou, že se prostě neodmítá. Jenže tahle zakázka jí brzy přeroste přes hlavu – zaplete se totiž do vysoké hry, v níž jde o ovládnutí Artemidy. A kterou by nemusela přežít…" (zdroj: Databáze knih)

U tohoto titulu mne ke koupi podnítil autor. Jeho sci-fi Marťan mne tehdy naprosto uchvátilo a bylo absolutně skvěle napsané - ostatně, četla jsem ho v angličtině, takže mne minul český překlad. Nakonec jsem z toho ale nebyla tolik nadšená. Samozřejmě, kolonie na Měsíci zní jako poutavé téma a celý systém politiky a dění toho malého městečka mne zprvu zaujal. Po rozehrání zápletky už jsem z toho ale tolik nadšená nebyla. Děj byl poněkud předvídatelný a konec rozhodně mohl být lepší. 

originálně Artemis 
žánr: světová literatura, sci-fi
Rok vydání: 2017
Počet stran: 280
ISBN: 978-80-242-6120-1

Žádné komentáře:

Okomentovat