středa 13. května 2020

Skořicový koláč s jablky a oříšky

V době koronaviru, home officu a brutálního sociálního odcizení mi pečení po nějaké době začalo tak strašně scházet, až jsem si říkala, že to snad není normální. Tak jsem alespoň na chatu napekla něco dobrého ke kávě. A to bych nebyla já, abych si ten originální recept trochu nevylepšila :) 



inspirace: Apetit
Budeme potřebovat: 

  • 250g másla
  • 300g třtinového cukru
  • 450g hladké mouky
  • 190ml mléka
  • 2 vejce 
  • 5 jablek
  • mleté lískové ořechy
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • vanilkový extrakt
  • 5 vrchovatých lžic mleté skořice
  • špetka soli

Nejprve vypracujeme skořicovou drobenku. Ručně zapracujeme 125g másla (čím měkčí, tím lepší), 150g třtinového cukru, 150g hladké mouky a 2 lžíce mleté skočice do těstíčka. To následně prsty rozdrobíme a necháme zchladnout v lednici. 

Zbylých 125g másla a 150g cukru vyšleháme do pěny. Do směsi zašleháme vajíčka a vanilkový extrakt (standardního stačí 1 lžička, s příchutí bourbonu neváhejte vlít celou lahvičku). Dále postupně přimícháme 300g hladké mouky, prášek do pečiva, mléko, sůl a 3 lžíce skořice. 

Přibližně polovinu těsta (či dle potřeby, viz dále) dáme do máslem vytřené formy a uhladíme. Na těsto vrstvíme nejprve polovinu nahrubo nastrouhaných jablek, mleté ořechy a zbylá jablka. Nebo jablka s ořechy smícháme dohromady a vrstvíme najednou či dle oka mezi těsto. Navrch jablečné peřiny rozdrolíme asi polovinu drobenky. Nakonec do formy vlijeme zbylé těsto, které pořádně překryjeme zbylou polovinou drobenky. Pečeme přibližně 45 minut na 180 stupňů - záleží na velikosti formy, vždy však postačí do koláče píchnout špejlí a zjistit, zda je již dopečený. Koláč necháme vychladnout a servírujeme ideálně ještě téhož dne. 

Dobrou chuť :) 

2 komentáře:

  1. Koláč vypadá parádně. Už se těším až ho upeču. Tento víkend slavíme dědečkovi narozeniny, a miluje jablka a ořechy. Takže budu mít šanci tenhle koláč vyzkoušet. Akorát vanilkový extrakt nejspíš nahradím vanilkovým cukrem. Doufám, že stejně bude dobrý. Také radši používám špaldovou mouku, takže ji zkusím namíchat půl na půl. Až ho vyzkouším a ochutnáme určitě napíšu, jak se povedl. Doufám, že tenhle koláč a pracovní montérky z https://www.uvex-safety.cz/cs/ udělají radost.

    OdpovědětVymazat
  2. Skořicový koláč vypadá fakt super. Já mám hlavně ráda takovou tu vůni skořice s jablky, to mi přijde jako fakt super nápad. Ale jako zkoušeli jste to, když si dáte jablka, skořici a bryndzu? Ano, klasickou Slovenskou bryndzu. Tu já osobně považuji za to nejlepší ze Slovenska, co nám tato země dala. Jako ta kombinace je fakt šleha. :)

    OdpovědětVymazat